stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 447718
  • 29 شهریور 1401 - 18:54
2

“اسراییلی‌ها از تهدیدهای نصرالله می‌ترسند؛ مشکلات فنی برای تعویق استخراج گاز بهانه است”

“اسراییلی‌ها از تهدیدهای نصرالله می‌ترسند؛ مشکلات فنی برای تعویق استخراج گاز بهانه است”

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که مقامات این رژیم نسبت به تهدیدهای مطرح شده توسط دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره استخراج از میدان گازی “کاریش” نگران هستند و عدم استخراج از این میدان توسط صهیونیست‌ها دلیل فنی ندارد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری المیادین، “اودی سگل”، گوینده تلویزیون رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت؛ یائیر لاپید، نخست‌وزیر این رژیم می‌گوید که می‌خواهد یک توافق امضا شده باشد و پس از آن استخراج از میدان کاریش در دستور کار قرار بگیرد، اما اینگونه به نظر می‌رسد که اسرائیل به تهدیدهای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گوش می‌دهد و  گاز استخراج نمی‌کند.

“تزفی یحزکلی” تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفته است: برداشت من از اظهارات اخیر لاپید این است که دلیل عدم استخراج از کاریش فنی نیست و این تهدیدهای مطرح شده توسط نصرالله است که اسرائیلی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و آنها به بهانه‌های فنی استخراج از کاریش را به تعویق می‌اندازند.

وی افزود: بله، اسرائیل خواهان استخراج و توافق بود اما این اتفاق نیفتاد و اکنون تماس‌هایی برای تسریع در روند دستیابی به توافق وجود دارد، اما تهدیدهای نصرالله اسرائیل را از استخراج بازمی‌دارد.

این اظهارات منابع رسانه‌ای اسرائیلی پس از آن مطرح شده است که یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز گفت: استخراج گاز از میدان کاریش ربطی به مذاکرات با لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی ندارد و هر زمان که امکان استخراج داشته باشیم این کار را آغاز می‌کنیم.

سید حسن نصرالله شنبه در سخنرانی در مراسم راهپیمایی اربعین در بعلبک لبنان درخصوص پرونده تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: لبنان برای مقابله با بحران‌های اقتصادی و معیشتی خود با فرصتی طلایی مواجه است که شاید تکرار نشود. ما نمی‌توانیم پیش از دستیابی لبنان به مطالبات بر حق خود، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را بدهیم.

سید حسن نصرالله گفت: به ما فرصت واقعی برای مذاکرات با هدف استخراج گاز از سوی لبنان بدهید. ما به دنبال مشکل و دردسر نبوده‌ایم. ما بخشی از مذاکرات ترسیم مرزها نیستیم و همه چشم‌مان به “کاریش” و موشک‌هایمان است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و دیگران اطلاعات کافی در مورد جدیت مقاومت و اینکه “در این مسئله با آنها شوخی نمی‌کند” دارند. اگر رویارویی به ما تحمیل شود، برای آن آمادگی داریم.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی و صهیونیستی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.