stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 447700
  • 29 شهریور 1401 - 14:52
1

یادواره شهدای انتظامی استان قم برگزار می‌شود

یادواره شهدای انتظامی استان قم برگزار می‌شود
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ سید مجتبی اشرفی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یادواره شهدای انتظامی استان در منطقه هشت شهر قم ۱۲ مهرماه، در منطقه یک ۶ مهرماه، در منطقه چهار  ۲۴ مهرماه و در شهر کهک قم دهم مهرماه امسال ترتیب خواهد یافت.

وی هم چنین یادآور شد که یادواره شهدای انتظامی منطقه ۲ قم فردا سی ام شهریور برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه شهدا امنیت سازان واقعی و آیینه تمام نما برای همه مجاهدان خصوصا کارکنان فراجا هستند گفت: امنیت امروز کشور مرهون خون پاک شهداست و وظیفه داریم راه انسانهای وارسته ای که با نثار خونشان هویت و آزادی‌ را به ارمغان آوردند ادامه دهیم.

اشرفی افزود: خون شهدا ، انقلاب و نظام را بیمه کرده‌است و با پاسداری از روحیه ایثار و شهادت خدشه‌ای بر پیکره نظام وارد نخواهد شد.

وی گفت: شهدای فراجا در مقابل مجرمان و تبهکاران همیشه در میدان تکالیف خود برای تامین نظم و امنیت را به درستی انجام دادند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی قم اظهار داشت: نیروی انتظامی از ارکان اصلی تامین امنیت است و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ، کسانی که در قالب نیروی انتظامی آرامش و امنیت را برای آحاد شهروندان به ارمغان آوردند در حقیقت مجاهد فی سبیل الله هستند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۲۰ نفر از پرسنل انتظامی قم به شهادت رسیدند که در این بین ۱۸ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر بوده‌است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قم در دوران دفاع مقدس ۶۶ شهید تقدیم انقلاب کرده و در عرصه تامین نظم و امنیت ۵۴ نفر از پرسنل جان برکف به مقام شهادت رسیدند که از این تعداد، ۷۳ نفر سرباز وظیفه و بقیه کادر نیروی انتظامی بوده‌اند.

اشرفی گفت: ۲ شهید روحانی هم در مجموع شهدای نیروی انتظامی قم بودند که تنها شهید طلبه خارجی فراجا که در سال ۶۳ به عنوان داوطلب جذب شد، اهل ترکیه بود.

وی با بیان این که از سالهای قبل برای تمام شهدای نیروی انتظامی قم کوچه، خیابان و بلوارهایی به نام آنان مزین شده‌است عنوان کرد: اسامی‌ شهدا و پیشنهاد مربوطه به شهرداری و شورای اسلامی شهر اعلام شده وآنها دراین زمینه اقدام لازم را انجام دادند.

وی همچنین یادآور شد که ۲۵۶ جانباز و ۱۶ آزاده در دوران جنگ تحمیلی نیز از سوی نیروی انتظامی استان قم داشتیم.

اشرفی گفت: مجالس و یادواره ها برای شهدای انتظامی قم در مناطق مختلف برگزار می‌شود و در نهایت اجلاسیه جامع آن در دهم آبان امسال در استان قم ترتیب خواهد یافت که برای آن از مقامات کشوری و لشکری دعوت شده‌است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.