stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 447633
  • 28 شهریور 1401 - 14:52
1

رئیس پلیس پایتخت: مرگ «مهسا امینی» ناگوار بود

رئیس پلیس پایتخت: مرگ «مهسا امینی» ناگوار بود
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار حسین رحیمی با بیان اینکه روزانه بین ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر از مردم برای حل مشکلات به پلیس مراجعه می‌کنند افزود: پلیس حافظ امنیت و آرامش مردم است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی اظهارداشت: طبق قانون، وظیفه ذاتی پلیس است که در این موارد ورود پیدا کند که البته ۹۰ درصد نحوه فعالیت این گشت‌ها به صورت تذکر انجام می‌شود.

به گفته سردار رحیمی  ۱۰ درصد باقی می ماند که ۹ درصد از این افراد به ون سوار می‌شوند و تذکر در آنجا به آنها داده می‌شود.

وی تاکید کرد: یک درصد از این افراد به عنوان مصادیق بد پوششی به مقر پلیس امنیت اخلاقی دلالت داده می‌شوند. در این مکان، هم بحث بازداشت مطرح نیست بلکه در یک سالن تعدادی از همکاران مشاور ما یک آموزش کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای برای این افراد می‌گذارند و قانون را برای آنها بازگو می‌کنند.

رحیمی افزود: کار ما در پلیس امنیت اجتماعی و اخلاقی ایجابی است و همه این افراد خواهران و دختران ما هستند و از نظر ما صرفا مرتکب تخلف شده‌اند نه جرم. این هم وظیفه‌ای است که قانون بر عهده ما گذاشته است. امنیت تعطیل بردار نیست اما سطوح مختلف دارد و همانطور که قمه‌کش و خفت‌گیر بزرگراه نیایش را می‌گیریم و همانگونه که سارقان سرقت بانک را در کمتر از ۴۸ ساعت گرفتیم و همانطور که پلیس رکن اصلی مبارزه با قاچاق کالا است و با ورود مواد مخدر مبارزه می‌کنیم، یکی از وظایف مان برقراری امنیت اجتماعی جامعه است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه گذشته خانم مهسا امینی به همراه سه نفر خانم و دو آقای دیگر که از اقوام او بوده در پارک طالقانی حضور داشتند. پلیس به سه نفر دیگر تذکر می‌دهد و در محل می‌پذیرند اما از این خانم درخواست می‌شود به پلیس امنیت مراجعه کرده و از همراهان او می خواهند برای او لباس مناسب بیاورند. این خانم به همراه پنج زن دیگر و یک همکار خانم پلیس به مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل شده و به گفته دو نفر از دختران دیگر حاضر در ون مهسا شوخی هم می‌کرده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ اظهارداشت: خانم مهسا امینی و سایر دختران به کلاس منتقل می‌شوند تا شروع کلاس این خانم بلند شده و با همکار ما صحبت می‌کند. وی از همکار ما سوال می‌کند لباس من چه ایرادی دارد و همکار ما می گوید ساپورت و شلوار شما مشکل دارد و بعد حال او بهم می‌خورد.

رحیمی اضافه کرد: کمتر از یک دقیقه همکار بهیار ما کار رسیدگی به مهسا را آغاز می‌کند و  دو دقیقه بعد تیم موتورلانس وارد می‌شود و کار احیا شروع می‌شود و هشت دقیقه بعد همکاران ما درخواست آمبولانس می‌کنند. یکبار در محل پلیس امنیت اخلاقی او احیا می‌شود و ظاهرا  دوبار هم در بیمارستان احیا می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته من نمی خواهم در این موارد ورود کنم تا پزشکی قانونی نتیجه را اعلام کند اما پلیس برای جان نجات او سریعترین اقدام را انجام می دهد و بعد به نزدیکترین بیمارستان منتقل می‌شود. همکاران ما در آنجا حاضر می شوند و اعلام می کنند هر نوع خدمتی که لازم است به او ارائه شود و هزینه آن برعهده پلیس است.

رحیمی با بیان اینکه بلافاصله سردار اشتری دستور پیگیری را صادر کرد، گفت: با خانواده او به طور مفصل سردار اشتری و من صحبت کردیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره برگزاری کلاس های توجیهی نیز گفت: پلیس به عنوان ضابط عام قانون موظف است با کشف حجاب برخورد کند و براساس آیین نامه موظف به برگزاری کلاس است.

رحیمی اظهار داشت: یگان امداد پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی روزانه ماموریت‌های مختلفی را انجام‌ می‌دهند. اگر همه اینها به تجهیزات متصل شود بسیار خوب است.

وی درباره ملاک پوشش از نظر پلیس گفت: مردم باید بدانند که ملاک حجاب در اماکن عمومی چیست و باید رعایت کنند همانطور که در فرانسه اگر روسری سرشان باشد به آنها خدمات ارائه نمی‌شود. هر شهروند باید قانون را رعایت کند.

رحیمی ادامه داد: لباس خانم امینی در هنگام بازداشت مناسب نبود البته هیچ یک از افراد همراه او و خود او هیچ مقاومتی در این زمینه نداشتند همچنین درباره اینکه او بیماری داشته یا نداشته ما اظهار نظر نمی‌کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: روزانه ۳۰ گشت اماکن در سطح فروشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و لباس‌های نامناسب را جمع‌آوری می‌کنند.

وی در مورد دوربین البسه برای ماموران گشت ارشاد نیز گفت: باید از دوربین استفاده کنند اما در این حادثه دوربین همراه نبوده است که این موضوع از نقایص کار بوده است اما براساس بررسی‌ها هیچ قصوری صورت نگرفته است.

در این نشست فیلمی از حضور مهسا امینی در پلیس امنیت همچنین نحوه اعزام وی به مرکز درمانی پخش شد و سردار رحیمی در باره این فیلم توضیحاتی ارائه کرد.

رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: زمانی که وارد پلیس امنیت می شود تا زمانی که با اورژانس بیرون می رود فیلم دوربین ها به خانواده نشان داده شده است.

وی درباره اعزام بیمار به بیمارستان خصوصی از سوی اورژانس نیز گفت: ما درخواست کرده بودیم تا به بیمارستان خصوصی منتقل شود و هزینه را خودمان پرداخت کردیم همچنین درباره علت مرگ همه اظهارات در فضای مجازی کذب محض است و من هم اظهار نظری نمی کنم و از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند و منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: پلیس صادقانه همه مدارک لازمه را تحویل پزشکی قانونی داده و علت از سوی این نهاد اعلام می‌شود اما در این مورد پلیس هیچ خطایی انجام نداده است.
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.