stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 447624
  • 28 شهریور 1401 - 10:23
3
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفتی خوزستان:

سرمایه‌هایی که در این دوران وارد کشور می‌شوند باید در قالب تکنولوژی باشد

سرمایه‌هایی که در این دوران وارد کشور می‌شوند باید در قالب تکنولوژی باشد
خوزستان - رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با بیان این‌که باید در پساتحریم از پتانسیل‌ تولیدکنندگان داخلی همزمان با استفاده از تکنولوژی روز وارداتی استفاده شود، گفت: سرمایه‌هایی که در این دوران وارد کشور می‌شوند باید در قالب تکنولوژی باشد.
قلم | qalamna.ir :

علی کرانی رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با اشاره به احتمال توافقات برجام و لغو تحریم‌ها اظهار کرد: باید بتوانیم از پساتحریم به بهترین شکل و به خوبی بهره ببریم تا شاهد رشد و شکوفایی تولید داخل، افزایش کیفیت و عملکرد تولیدکنندگان داخلی باشیم و در این زمینه نیازمند اتخاذ تصمیم‌گیری‌های صحیحی برای بخش تولید و صنعت کشور هستیم.

وی با بیان اینکه اگر برجام اتفاق بیافتد باید تصمیم‌گیران حوزه تولید و صنعت تصمیمات خود را به شکلی اتخاذ کنند تا صنایع بتوانند به بهترین شکل از پسا تحریم استفاده کنند، افزود: در پساتحریم اگر تصمیمات به درستی اتخاذ نشود، مانند گذشته صنعت خود را به خارجی‌ها واگذار خواهیم کرد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: در صورت توافق مذاکرات هسته‌ای و برجام باید شاهد واردات علم و تکنولوژی به داخل کشور باشیم و برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از ظرفیت خارجی‌ها برای واردات تکنولوژی روز دنیا باشد.

کرانی عنوان کرد: ما باید در پساتحریم از پتانسیل‌ تولیدکنندگان داخلی همزمان با استفاده از تکنولوژی روز وارداتی استفاده کنیم و سرمایه‌هایی که در این دوران وارد کشور می‌شوند باید در قالب تکنولوژی باشند.

وی ادامه داد: اگر قرار است در پساتحریم سرمایه‌ای به صورت نقدی وارد کشور شوند، حتما باید مدیریت صحیحی انجام شود تا این سرمایه نقدی در بخش‌های تولید و صنعت هزینه شود و منجر به حل مشکلات تولید و صنعتگرانی شود که در شرایط سخت تحریم‌ها با همه مشکلات جنگیده‌اند و به تولید و ایجاد اشتغال پرداخته‌اند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: اجرای برجام فرصت‌های بسیار مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات قرار می‌دهد و امیدواریم با لغو تحریم‌ها بتوانیم از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم و زمینه ساز افزایش تولید باشیم.

کرانی در پایان با اشاره به این‌که اگر برجام انجام شود نباید فضا به صورت کامل در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده شود، خاطرنشان کرد: اگر پس از لغو تحریم‌ها مجددا فضا در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده شود این شرکت‌ها صنعت داخل را به خود اختصاص می‌دهند و در ادامه این مساله بازهم برای تولید داخل مشکل‌ساز خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.