stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444938
  • 26 مرداد 1401 - 7:25
0

رایزنی اتحادیه اروپابا آمریکا درباره پاسخ ایران

رایزنی اتحادیه اروپابا آمریکا درباره پاسخ ایران
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: خبرگزاری رویترز گزارش داد که اتحادیه اروپا در رابطه با پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا با ایالات متحده به رایزنی خواهد پرداخت.
 یک سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه درحال بررسی پاسخ ایران به متن نهایی پیشنهادی برای احیای برجام بوده و در این رابطه با ایالات متحده به رایزنی می‌پردازد.این سخنگو گفت: در حال حاضر ما درحال بررسی و مشاور با طرفین برجام و آمریکا درخصوص مسیر پیش رو هستیم.وی در ادامه از ارائه چارچوب زمانی برای اطلاع یافتن از واکنش اتحادیه اروپا به پاسخ‌های ایران خودداری کرد.
برخی دیپلمات‌ها و مقامات نیز به خبرگزاری رویترز گفته‌اند حتی اگر تهران و واشنگتن پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا را نپذیرند، احتمالا هیچ کدام از طرفین مرگ توافق را اعلام نکنند چراکه وجود این مذاکرات به نفع طرفین محسوب می‌شود.
‌ پیش‌تر نشریه پولیتیکو درباره پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، در گزارشی نوشت: طبق گفته یک مقام ارشد غربی، پاسخ ایران، شامگاه دوشنبه به وقت ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شده است و بیشتر روی مسائل باقی‌مانده مرتبط با تحریم‌ها و تضمین‌ها بر سر تعاملات اقتصادی متمرکز است.
در ادامه این گزارش طبق گفته این مقام غربی ادعا شده است که پاسخ ایران خواسته‌های بیشتری در زمینه تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منشا ذرات مواد هسته‌ای که پیش‌تر کشف‌شده توسط بازرسان آژانس طی سال‌های گذشته در محل‌های مختلف، مطرح نمی‌کند. تهران با این تحقیقات مخالفت کرده و اصرار دارد توافق هسته‌ای تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که این تحقیق توسط آژانس، برای همیشه مختومه اعلام شود.

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.