stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444922
  • 25 مرداد 1401 - 22:50
3

نخستین دستگاه بومی «کارنده نیشکر» در خوزستان رونمایی شد

نخستین دستگاه بومی «کارنده نیشکر» در خوزستان رونمایی شد
خوزستان - نخستین دستگاه بومی «کارنده نیشکر» در خوزستان با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان و مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در این خصوص بیان کرد: ساخت و بومی‌سازی دستگاه کارنده نیشکر با بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی نیروهای جوان و خلاق شرکت توسعه نیشکر اقدامی مؤثر در افزایش بهره‌وری، خودکفایی و بی‌اثر نمودن شرایط تحریمی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: ساخت و بومی‌سازی تجهیزات مختلف کشاورزی و بسیاری از قطعات صنعت نیشکر در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر خودکفایی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ساخت پنج دروگر نیشکر، ساخت ربات جوشکار، ساخت دستگاه انتقال دهنده ملاس، ساخت اولین دستگاه هشداردهنده موتور و… بخشی از اقدامات این شرکت در بومی سازی تجهیزات کشاورزی و صنعتی در راستای تولید دانش‌بنیان است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان یادآور شد: شهریور ماه سال گذشته نیز صدای پنجمین دروگر ساخت متخصصان نیشکر در مزارع نیشکر پیچید و رد چرخ‌های این دروگر بومی در مزارع نیشکر سلمان فارسی نقش بست.

ناصری به ویژگی‌های کاربردی دستگاه کارنده نیشکر اشاره کرد و افزود: کشت نیشکر پیش از این به صورت دستی انجام می‌شد اما با بهره‌برداری از این دستگاه، کشت به صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سرعت و دقت، دو ویژگی دستگاه کارنده نیشکر است که در شرایط آب و هوایی خوزستان، تأثیر بسزایی را در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: این شرکت با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای خودکفایی، رونق تولید و رفع موانع گام برداشته و تاکید بر پژوهش‌های کاربردی در دو حوزه صنعت و کشاورزی در سرلوحه کاری این شرکت قرار دارد.

کاهش زمان کشت نیشکر

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی (ره) در این باره به اهداف ساخت دستگاه کارنده نیشکر اشاره کرد و افزود: با ساخت این دستگاه از سوی متخصصان بومی شرکت، قلمه نیشکر به صورت کاملاً مکانیزه با بهترین راندمان انجام می‌شود.

محمدرضا عصاره‌نژاد مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی (ره) ادامه داد: دستگاه کارنده نیشکر آزمایش‌های اولیه را به خوبی پشت سر گذاشته و سایر واحدهای نیشکری نیز می‌توانند در صورت نیاز از تکنولوژی این دستگاه استفاده کنند.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ساخت و توسعه این دستگاه مانع خروج ارز از کشور می‌شود و نسبت به نمونه‌های خارجی عملکرد بهتری در مزارع نیشکر خوزستان دارد.

وی گفت: سیستم انتقال قدرت دستگاه کارنده نیشکر هیدرولیک است و با مخزن ۲ و نیم تنی، تأثیر زیادی در کاهش زمان کشت نیشکر دارد که در سال مزین به تولید دانش‌بنیان از همه توان جهت نوآوری، ساخت و بومی‌سازی تجهیزات ساخته شده است.

این دستگاه از سوی متخصصان واحد تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) در مدت ۶ ماه ساخته شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.