stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444919
  • 25 مرداد 1401 - 22:42
0

اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در ایران شناسایی شد

اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در ایران شناسایی شد
خوزستان - رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر از شناسایی اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در اهواز داد.
قلم | qalamna.ir :

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شناسایی به موقع و اقدامات کنترلی به عمل آمده اقدامی ارزشمند و تاثیر گذار در حفاظت از سلامت مردم است.

او ادامه داد: اولین مورد آبله میمونی با فعالیت مستمر و پیگیر کارشناسان و مراقبین سلامت و براساس معیار‌های مراقبت سندرومیک در اهواز شناسایی و به وزارت بهداشت و درمان اعلام گردید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از آنجایی که تشخیص قطعی بیماری از طریق انجام تست‌های پیچیده بیوملکولی وسکونسینگ پیشرفته و توسط انستیتو پاستور تهران انجام می‌شود و همچنین نظر به اینکه بر اساس مقررات بین‌المللی گزارش اولین مورد بیماری در کشور باید از طریق سخنگوی وزارت و یا بالاترین مقام مسئول وزارت بهداشت انجام گردد، لذا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هماهنگی کامل با وزارت متبوع اقدامات لازم را بعمل آورد.

علوی گفت: لازم به یادآوری است که مورد کشف شده در سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بستری نبوده بلکه از بیماران سرپایی اهل و ساکن یکی از استان‌های شمال غربی کشور بوده که همسر وی سابقه مسافرت به کانادا داشته و ظاهرا از ایشان مبتلا شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: مورد شناسایی شده مراجعه کننده به یکی از اطباء بخش خصوصی بوده که از طریق مراقبت سندرومیک و نمونه‌گیری و انجام بررسی‌های بالینی و آزمایشگاهی و اپیدمیولوژی شناسایی گردید و جا دارد از پزشک معالج اطلاع دهنده، پزشک متخصص عفونی مشاور و کارشناسان سختکوش بهداشت نهایت تقدیر و تشکر را بعمل آورم.

به گفته او، کلیه اقدامات لازم جهت پایش این بیماری در حال اجرا بوده و هیچگونه مورد بستری در بیمارستان‌های استان وجود ندارد.

وی گفت: میزان سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، به گونه‌ای که بر اثر تماس‌های خیلی نزدیک با فرد مبتلا به این عارضه، بیماری رخ خواهد داد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها کسانی که واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدی نسبت به این بیماری مصون هستند، گفت: دوره درمان بیماری آبله میمونی پنج روز است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.