stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444912
  • 25 مرداد 1401 - 19:26
1

خوراک نیروگاه‌های سوییسی نفتی می‌شود

خوراک نیروگاه‌های سوییسی نفتی می‌شود
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: با نمایان شدن بحران انرژی، سوئیس ممکن است در صورت وقوع وضعیت اضطراری در زمستان، برای تولید برق، از نفت استفاده کند. سیمونتا سوماروگا، وزیر انرژی سوئیس که از استفاده از انرژی تجدیدپذیر حمایت می کند، در مصاحبه با روزنامه سونتاگ سایتونگ اذعان کرد: این کشور ممکن است برای تولید برق در زمستان که اروپا با محدود شدن عرضه گاز روسیه و حتی احتمال توقف کامل آن روبرو می‌شود، از نفت استفاده کند.
 

طبق گزارش مطبوعات سوئیس، این کشور یک نیروگاه آزمایشی دارد که برای آزمایش توربینهای گازی جدید، استفاده شده است. شرکت ایتالیایی آنسالدو انرژیا که مالک این کارخانه آزمایشی است، می‌خواست بهار امسال این تاسیسات را به عنوان یک تاسیسات اضطراری، در دسترس قرار دهد.سوئیس تنها کشوری در اروپا نیست که به دنبال جایگزین کردن زغال سنگ یا نفت خام به جای گاز طبیعی برای تولید نیروست. تحویل گاز روسیه از طریق خطوط لوله، به کشورهای اروپایی کاهش پیدا کرده است و کشورهای این منطقه برای پر کردن ۸۰ تا ۹۰ درصدی مخازن گاز پیش از رسیدن فصل گرمایش، در تلاش برای صرفه جویی در مصرف گاز هستند.

رویترز ماه گذشته گزارش کرده بود با مهیا شدن شرکتهای فرانسوی و اروپایی برای کاهش یا توقف عرضه گاز روسیه به اروپا، صنایع انرژی‌بر فرانسه به دنبال استفاده از نفت در تاسیساتشان هستند.آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد به دلیل سوئیچ از گاز به نفت، مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در روز رشد می‌کند که ۳۸۰ هزار بشکه در روز بالاتر از برآورد قبلی این آژانس است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، این آژانس اعلام کرد در پی موج گرمای شدیدی که مناطق متعدد جهان تجربه می‌کنند، جدیدترین آمار، افزایش مصرف نفت برای تولید برق به خصوص در اروپا و خاورمیانه و همچنین آسیا را تایید می‌کند. این روند در صنعت اروپایی از جمله پالایش هم اتفاق افتاده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.