stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444908
  • 25 مرداد 1401 - 19:25
2

شاهد حذف سفره‌های مردم هستیم

شاهد حذف سفره‌های مردم هستیم
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: آقای رئیس جمهور؛بیش از یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشت، آقای رئیسی؛ وضعیت بسیار نامناسب معیشتی مردم، شرایط ناپایدار اقتصادی، تورم افسارگسیخته، زخم های عمیق باقیمانده بر تن مردم پس از جراحی اقتصادی بدون برنامه ریزی، عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت و عدم توانایی برخی مدیران در کنترل و نظارت بر بازار قابل چشم پوشی نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد کوچک و حتی حذف شدن سفره های مردم هستیم،مطرح کرد: اقشار متوسط جامعه ضعیف و اقشار مظلوم و ضعیف جامعه در حال نابودی هستند.سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس افزود: پس از گذشت ۱۵۰ روز از آغاز سال ۱۴۰۱،حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف است؛احکام حقوقی بازنشستگان ،کارمندان و کارکنان دولت،نهادها و نیروهای پرتلاش انتظامی هیچ سنخیتی با تورم این روزها ندارد و دولت باید در حقوق پرداختی سال جاری تجدیدنظر کند.

رتبه بندی معلمان و ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی دولت در حد حرف  باقی مانده است
محمودی با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان مطرح کرد:رتبه بندی معلمان و ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی دولت در حد حرف  باقی مانده است. تبدیل وضعیت ایثارگران در برخی از دستگاه‌های اجرایی به صورت کامل اجرا نشده است .عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس خاطرنشان کرد:در حوزه زنان و جوانان برنامه قابل قبولی توسط دولت ارائه نشده است. عدم برنامه ریزی و اقدامات موثر در وزارت جهاد کشاورزی ،صنعت دام و طیور را در سراشیبی سقوط و نابودی قرار داده است.

خبری از تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیست
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد:خبری از تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیست. قیمت دارو افزایش قابل توجهی داشته و وزیر بهداشت نه برنامه‌ای دارد و نه پاسخگو است.
وی با بیان اینکه حمایت موثری از صنعت حمل و نقل و رانندگان پرتلاش در سال جاری نشده است،تاکید کرد: بیمه تکمیلی رانندگان تمدید نشده و کسی هم پاسخگو نیست.توزیع لاستیک های موجودی وارد شده به کشور و تخصیص روغن با نرخ دولتی به انجمن‌های صنفی وضعیت نابسامانی دارد. وضعیت کامیونهای وارداتی در ازای اسقاط کامیون های فرسوده پس از گذشت بیش از یک سال ،بلاتکلیف است.محمودی افزود:وزارت ورزش و جوانان هیچگونه اقدام موثری برای تقویت ورزش پس از تعطیلی دوساله کرونا ای نداشته است و متاسفانه ورزشکاران با دغدغه های جدی مواجه هستند.

بی‌عدالتی،کج سلیقگی و تبعیض در توزیع منابع مالی حاصل از سفر رئیس جمهور به اصفهان موج می زند
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس با اشاره به مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوور مطرح کرد:مصوبات سفرهای استانی در پیچ و خم بروکراسی اداری ،بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی بی نتیجه مانده است و در استان اصفهان باز هم بی‌عدالتی کج سلیقگی و تبعیض در توزیع منابع مالی حاصل از سفر رئیس جمهور،موج می زند و موجب نارضایتی مردم شهرستان ها شده است و گوش شنوایی برای اجرای عدالت وجود ندارد.

محمودی ادامه داد:آقای رئیس جمهور؛ بالغ بر ۵ ماه است به بهانه کنترل تورم،پرداخت تسهیلات خرد با مبالغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان،بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است؛به گونه ای که فقط در حوزه انتخابیه اینجانب ،بالغ برهزارو پانصد فقره درخواست مردم برای دریافت وام آنهم برای دارو و درمان،گرداخت رهن و اجاره مسکن،خرید اقلام ضروری بدون پاسخ باقی مانده است.

سفرهای استانی که تمام شد حالا به مشکلات مردم بپردازید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به سفرهای رئیس جمهور به استان ها،افزود:آقای رئیسی؛اکنون که سفرهای استانی به اتمام رسده است،لطفا با تمرکز بیش از پیش به مشکلات کلان کشورو تغییر برخی از مدیران ناکارآمدو بی برنامه به فریاد مردم برسید.محمودی با مخاطب قراردادن وزیر نیرو،افزود:آقای وزیر؛بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر از مردم نجیب و شریف شهرستان شهرضا،با وضعیت بسیار نامناسب و به شدت بحرانی در تامین آب شرب مواجه هستند.انتظار داریم که پروژه های انتقال آب با سرعت اجرا شود.

وی مطرح کرد:وزیر اقتصاد و دارایی؛در مالیات ستانی باید تمرکز بر شناسایی افراد و مبارزه با فرار مالیاتی باشد. انصاف در اخذ مالیات و عدم فشار بیش از پیش به اصناف و بازاریان، آنهم در این شرایط اقتصادی نباید فراموش شود.

محمودی خطاب به وزیر کشور خاطرنشان کرد:آقای وزیر؛ عملکرد سازمان اجتماعی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و باید برای رفع و کاهش اسیب های اجتماعی برنامه بلندمدت  و قابل اجرا به مجلس  ارائه شود.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی دولت در تامین بودجه دارو و درمان جانبازان و ایثارگران،این عزیزان با مشکلات عدیده مواجه هستند  که در صورت عدم ورود جدی دولت حوزه دارو و درمان ایثارگران بحرانی و غیرقابل جبران خواد بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.