stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444895
  • 25 مرداد 1401 - 19:07
0

مظلوم روتردام، یاغی تیم ملی

مظلوم روتردام، یاغی تیم ملی

«رفتار علیرضا در هلند کاملا حرفه‌ای است و واکنش غیرمتناسب ندارد … خیلی خوب است که ستاره ایرانی چنین ظرفیتی دارد اما خیلی بهتر می‌شد اگر او در پیراهن تیم ملی هم همین حرفه‌ای‌گری را رعایت می‌کرد. اینجا اما داستان جهانبخش کاملا وارونه است.»

قلم | qalamna.ir :

روزنامه همشهری نوشت: «یکی از لژیونرهای ایرانی که در فصل جدید مسابقات اروپایی وضعیت خوبی ندارد، علیرضا جهانبخش است. او در مسابقات آغازین فصل جدید لیگ هلند هم مثل پارسال نیمکت‌نشین بوده است. بعد از یک دوره ناموفق در برایتون انگلستان که سه فصل طول کشید و با لجبازی شدید علیرضا مبنی بر «ادامه مبارزه» همراه بود، او به لیگ هلند بازگشت تا شاید با پیراهن فاینورد احیا شود. اوایل هم کار برایش خوب پیش می‌رفت و کم‌وبیش بازی می‌کرد اما هر چه جلوتر رفتیم وضع بدتر شد و جهانبخش تقریبا چسبید به نیمکت. شاید اوج بی‌اعتمادی کادر فنی نسبت به مهاجم ایرانی در فینال لیگ کنفرانس اروپا به نمایش درآمد؛ زمانی که فاینورد با یک گل از رم عقب بود و قاعدتا کادر فنی باید تمام ابزار تهاجمی‌اش را مورد استفاده قرار می‌داد اما جهانبخش تنها در دو دقیقه پایانی به زمین آمد. از ابتدای فصل جدید هم شرایط به همان منوال بوده؛ به‌ طوری که علی جهان در دیدار با هیرنفین هم فقط پنج دقیقه به بازی گرفته شد. در این شرایط شایعه جدایی جهانبخش از فاینورد قوت گرفته است؛ به‌ طوری که رسانه‌های این کشور از اوترخت به‌ عنوان مقصد احتمالی علیرضا یاد می‌کنند.

زیر تیغ انتقادات

مشکل جهانبخش در هلند فقط نیمکت‌نشینی نیست؛ چه اینکه او گاه‌وبیگاه باید انتقادات شدید رسانه‌ها و کارشناسان را تحمل کند. به هر حال اقتضای فوتبال حرفه‌ای همین است و همان طور که تمجید و تجلیل داریم، به وقتش نقدهای تند و گزنده هم در کار است. از جمله حملاتی که در این چند وقت به مهاجم ایرانی شد و خیلی سروصدا کرد، مربوط به روب جاکوبس، سرمربی سابق فاینورد، می‌شد که در جملاتی تند به جهانبخش تاخت. او گفته بود: «نمی‌دانم وقتی به جهانبخش بازی می‌دهید، هدف چیست؟ بهتر است یک نفر از تیم‌های پایه فاینورد در تیم حضور داشته باشد. مردم از عملکرد جهانبخش راضی و خوشحال نیستند. او بازیکن بزرگی بوده است اما دیگر نمی‌تواند کار بیشتری انجام بدهد. او الان بازیکن مهمی برای فاینورد نیست.»

یکی از رسانه‌های هلندی هم در پایان فصل گذشته و برای جمع‌بندی عملکرد بازیکنان فاینورد در بخشی به علیرضا جهانبخش پرداخت و در مورد این بازیکن نوشت: «وقتی استیون برگویس از فاینورد راهی آژاکس شد، این تیم برای جانشینی او به‌ دنبال علیرضا جهانبخش رفت. خیلی از هواداران او را به تیم پیشنهاد دادند و مدعی شدند که این بازیکن در خط تهاجمی فرمانده تیم ملی ایران لقب گرفته است. با این حال او نمایش خوبی نداشت و فصلی بدون خوشحالی را سپری کرد. در ابتدا در ترکیب اصلی قرار داشت ولی خیلی زود محو شد و به نیمکت رسید.»

این سایت نمره چهار را برای جهانبخش در نظر گرفت و به این ترتیب او را ضعیف‌ترین بازیکن فصل فاینورد دانست.

با وجود همه این فشارها اما، خوشبختانه رفتار علیرضا در هلند کاملا حرفه‌ای است و واکنش غیرمتناسب ندارد. در همان فینال لیگ کنفرانس هم که او فقط دو دقیقه بازی کرد و شاید اصلا توپ به پایش نخورد، شاهد بودیم که بعد از سوت داور سراغ یک‌یک بازیکنان خودی رفت و به آنها دلداری داد. خیلی خوب است که ستاره ایرانی چنین ظرفیتی دارد اما خیلی بهتر می‌شد اگر او در پیراهن تیم ملی هم همین حرفه‌ای‌گری را رعایت می‌کرد. اینجا اما داستان جهانبخش کاملا وارونه است. او که از قضا بهترین بازی‌های ملی‌اش را در تیم دراگان اسکوچیچ انجام داده، به شکلی عجیب علیه این مربی شوریده و در کنار مهدی طارمی به یکی از سرگروه‌های مخالفان اسکو تبدیل شده است. فارغ از کیفیت فنی مربی کروات، شکل رفتار جهانبخش و اینکه او از حیطه وظایف یک بازیکن حرفه‌ای خارج شده یا از نهاد ریاست‌جمهوری سردرآورده، واقعا قابل هضم نیست. خلاصه که بین جهانبخش تیم ملی و جهانبخش لیگ هلند خیلی تفاوت وجود دارد.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.