stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444873
  • 25 مرداد 1401 - 18:52
1

وبگاه‌های جعلی بانکداری اینترنتی در کمین کاربران/ سارقان کت شلواری در تهران دستگیر شدند

وبگاه‌های جعلی بانکداری اینترنتی در کمین کاربران/ سارقان کت شلواری در تهران دستگیر شدند
قلم | qalamna.ir :

عصر سه شنبه از پلیس تهران، سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: اخیرا به تازگی متهمان طراحی وبگاه هایی مشابه وبگاه بانکداری اینترنتی بانک ها مبادرت به سرقت اینترنتی از حساب به صورت برداشت حواله های پایا و ساتنا می کنند.

وی افزود: شهروندان از جستجو کردن در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل برای دست یافتن به آدرس وبگاه بانکداری مدنظر خود خودداری کنند و آدرس صحیح و مطمئن را از صفحه اصلی پایگاه بانک خود و یا منابع معتبر استخراج کنند و آدرس دریافتی تنها به صورت دستی توسط مشتری در نوار آدرس مرورگر وارد شود.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه شهروندان اطلاعات هویتی و بانکی خود را در گوشی های تلفن همراه خود ذخیره نکنند، افزود: در فضای مجازی آگهی های دروغین متعددی مبنی بر استخدام و کسب درآمد بالا در زمینه نرم افزارها وجود دارد که باید با بررسی مجوزهای فعالیتی از صحت و سقم آن کسب و کار اطمینان حاصل کنند و از ارسال تصاویر هویتی و اطلاعات بانکی خود نظیر تصویر کارت شناسایی ملی، تصویر سلفی چهره و تصویر کارت بانکی خود از بسترهایی نظیر شبکه های اجتماعی واتساپ و تلگرام خودداری کنند.

رییس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: برنامه های مرتبط به خدمات بانکداری را حتما از منابع معتبر و رسمی نظیر وبگاه رسمی بانک خود دریافت و از نصب کردن برنامه های متفرقه که در فضای مجازی تبادل می شوند خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه هموطنان از واگذاری اطلاعات بانکی و هویتی خود به شخص ثالث خودداری کنند توصیه کرد: شهروندان می توانند برای ارتقاء اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق اطلاع رسانی کنند.

دستگیری سارق و کشف خودروی سرقتی

رییس کلانتری ۱۱۴ غیاثی از دستگیری سارق خودرو و کشف خودروی سرقتی، خبر داد و گفت: عوامل گشت انتظامی کلانتری ۱۱۴ غیاثی در حین گشتزنی به خودروی پراید مشکوک شده و دستور ایست صادر می کنند اما راننده بی توجه به فرمان پلیس، اقدام به فرار می کند.

سرهنگ سید امین موسوی افزود: در تعقیب و گریز چند دقیقه ای با ایجاد طرح مهار خودرو متوقف و راننده دستگیر می شود که در بررسی اولیه مشخص می شود متهم دقایقی قبل خودرو را به سرقت برده که با هوشیاری عوامل گشت انتظامی سریعا دستگیر و خودرو کشف شد.

سرقت کامیونت های باربری با شگرد بیهوشی

رییس پلیس آگاهی از دستگیری سارقی که با شیوه بیهوش کردن رانندگان باربری خودروهای آنان را سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: سرقت‌ از دو راننده کامیونت با شیوه و شگرد بیهوشی در مرکز تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد، متهم با اجاره آپارتمان مبله و به بهانه اثاث کشی طی تماس با شرکت باربری در خواست کامیونت کرده و با چرب زبانی راننده را به داخل منزل کشانده و با خوراندن آبمیوه مسموم با قرص های خواب آور به مال باختگان، اقدام به سرقت کامیونت و تلفن همراه و پول نقد آنان می کرد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع کارآگاهان بلافاصله  وارد عمل شدند و به بازبینی لحظه به لحظه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه وقوع جرم پرداختند و با اقدامات اطلاعاتی توانستند چهره سارق حرفه‌ای را شناسایی کنند.

گودرزی عنوان کرد: با اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شناسایی شد و کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، پس از هماهنگی های قضائی راهی مخفیگاه متهم شده و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

انتقال اموال مسروقه به کشور افغانستان

رییس پلیس آگاهی از دستگیری سه سارق موبایل قاپ خبر داد و گفت: متهمان اموال مسروقه را به کشور افغانستان منتقل می‌کردند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: با وقوع سرقت‌های متوالی موبایل قاپی در سطح خیابان‌های تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. ‌

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، اکثر تلفن‌های همراه مسروقه با جاسازی در جعبه‌های میوه به کشور افغانستان منتقل شده‌ است.

ولی پور گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان پس از رصد گسترده هویت و مخفیگاه سه متهم اصلی این پرونده پیچیده را در جنوب تهران شناسایی کردند.

وی گفت: کارآگاهان در گام بعدی پس از هماهنگی  با مرجع قضایی راهی مخفیگاه سارقان تبعه افغانستانی شدند و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

کشف ۴۰کیلوگرم تریاک از کامیون

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری دو قاچاقچی مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ ضرغام آذین گفت: به دنبال ارجاع چندین فقره گزارش و شکایت مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سرکردگان سابقه دار قاچاق مواد مخدر پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با پیگیری های شبانه روزی فعالیت متهم و با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای نامبرده مشخص شد وی با مراجعه به یکی از استان های جنوبی، مقادیری مواد مخدر را از مبدا استان های جنوبی تهیه و قصد دارد مواد افیونی را توسط یک دستگاه خودرو کامیون در پوشش حمل بار و به کمک یک نفر همدست  به تهران منتقل کند.

آذین ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهمان آغاز و در نهایت ظهر روز گذشته کامیون مورد نظر در محور های مواصلاتی نزدیک پایتخت شناسایی و با هماهنگی قبلی با مرجع  قضایی بلافاصله متوقف شد.

سارقان کت شلواری در تهران دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی از انهدام باند سرقت منزل، خبر داد و گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، پنج سارق حرفه‌ای با شکستن درب ورودی وارد خانه‌ها شدند و اقدام به سرقت پول، طلا، جواهرات و ساعت‌های گرانقیمت می کردند.

وی افزود: از سوی دیگر بررسی‌ کارآگاهان مشخص کرد، متهمان برای اینکه کسی به آنها شک نکند با کت و شلوار به صحنه سرقت و به تعدادی زیادی خانه در سطح شهر تهران دستبرد زده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان به دنبال دریافت این اطلاعات و پس از هماهنگی با مرجع قضائی راهی مخفیگاه سارقان شدند و پنج متهم را دستگیر و مقادیر زیادی اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.

انهدام بزرگترین باند سرقت طلا در تهران

رییس پلیس آگاهی از انهدام باند بزرگ سرقت طلا در تهران خبر داد و گفت: متهمان که اعضای یک خانواده هستند در اکثر شهرهای ایران اقدام به سرقت کرده اند.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی از بانوان تهرانی در سطح شهر با یک شیوه و شگرد خاص، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، متهمان در پوشش خانوادگی اقدام به سوار کردن مسافر کرده و با چرب زبانی مبنی بر اینکه از کشور عراق آمدند و قصد خرید طلا را دارند، از مالباختگان مشاوره دریافت می کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، سارقان پس از دریافت طلای مالباخته به صورت پنهانی اقدام به تعویض آن با طلای بدل کرده و پس از پیاده کردن مسافر از خودرو بلافاصله متواری می شدند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات و پس از هماهنگی با مرجع قضایی راهی مخفیگاه سارقان حرفه‌ای شدند و در یک عملیات منسجم سه مرد و سه زن را دستگیر کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.