stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444871
  • 25 مرداد 1401 - 14:53
0

کشف  محموله هزار و ۱۱۸ کیلوگرمی شیشه توسط گمرک/ رکورد بالاترین میزان کشف شیشه در گمرکات مرزی

کشف  محموله هزار و ۱۱۸ کیلوگرمی شیشه توسط گمرک/ رکورد بالاترین میزان کشف شیشه در گمرکات مرزی
قلم | qalamna.ir :

از گمرک، «فریده زبیدی» درباره کشف این محموله بزرگ اظهار داشت: به دنبال توجه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و ارگان های مقابله ای از جمله وزارت اطلاعات مبنی بر گسترش جاسازی های حرفه ای مواد مخدر صنعتی به‌ویژه شیشه در وسایل نقلیه تجاری و شخصی، انواع کالاهای تجاری و به‌خصوص تانکرهای خالی ورودی از افغانستان، موضوع با جدیت و به طور ویژه در مبادی رسمی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بهره گیری از حداقل امکانات موجود در روز گذشته مشخص شد که در قسمت زیر تانکر کامیون ورودی از افغانستان در گمرک ماهیرود مقدار ۵۴۰ کیلوگرم مخدر شیشه به صورت حرفه ای جاسازی شده که با کشف موضوع، کامیون توقیف و مواد مکشوفه همراه با گواهینامه رانندگی متهم صادره از افغانستان، گذرنامه، گواهینامه بین المللی برای طی مراحل قانونی در اختیار مقامات قضایی و نماینده اداره اطلاعات استان خراسان جنوبی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: گزارش واصله از گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی، حاکی از آن است که مربی سگ های موادیاب این گمرک، در حین انجام وظیفه در صبح روز گذشته و به هنگام کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکری بنز آکتروز سفید رنگ، به رانندگی تبعه افغانستان  با در نظر گرفتن شاخص های خطر و استفاده بهینه از سگ مواد یاب موفق به کشف جاسازی حرفه ای ۵۴۰ کیلو و ۷۰۰گرم شیشه از این کامیون شد.

زبیدی گفت: در این کشف حرفه ای و بسیار ظریف، قاچاقچیان تعداد ۵۳۵ بسته حاوی ماده مخدر را به صورت بسته طولی مخصوص، طراحی و در فضاهای ذیل تانکر قرار داده بودند که با استفاده از دستگاه برش، جوش کاری و سنگ فرز، قسمت های زیرین تانکر برش زده شده و جاسازی حرفه ای نمایان و کشف  شد.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران تصریح کرد: در ادامه بررسی های دقیق گمرک ماهیرود، مشخص شد که کامیون بنز آکتروز دیگری به رنگ قرمز، که  همسفر کامیون اول بوده و پس از کنترل دقیق تر مشخص شد که این کامیون نیز دارای جاسازی سنگین مواد مخدر است بنابراین با هماهنگی ستاد  گمرک جمهوری اسلامی ایران تانکر برش کاری شده و در نتیجه تعداد ۵۹۴ بسته دیگر به وزن ۵۷۸ کیلو و ۱۰۰ گرم شیشه کشف شد.

وی افزود: محموله، کامیون ها، مواد مخدر، همه مستندات همراه با متهمان پس از هماهنگی به نمایندگان اداره کل اطلاعات استان خراسان جنوبی تحویل شد.

زبیدی گفت: در مجموع یک هزار و ۱۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه از جاسازی این دو کامیون کشف شد.

معاون گمرک ایران تاکید کرد: به‌تازگی کشف مواد مخدر صنعتی به‌ویژه مخدر شیشه و هروئین از مبدأ افغانستان افزایش یافته، به طوری که کشفیات سال جاری این سازمان در اوزان حجیم، ۵۸۰ کیلوگرم، ۱۵۳ کیلوگرم، ۴۰۰ کیلوگرم و ۶۱ کیلوگرم همگی شیشه  بوده است و روز یکشنبه گذشته نیز محموله یکصد کیلوگرمی شیشه از سقف کامیون افغان در گمرک مرزی دوغارون استان خراسان رضوی توسط همکارانمان کشف شده بود.

زبیدی بیان‌داشت: کشف یک‌هزار و ۱۱۸ کیلوگرمی مخدر شیشه در روز گذشته حدنصاب جدیدی از میزان کشف این نوع مواد مخدر شیشه کشف در یک روز را از لحاظ میزان به خود اختصاص داده که تا کنون سابقه نداشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.