stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444859
  • 25 مرداد 1401 - 10:53
3

کلاهبرداری سایبری از طریق دانلود فایل‌های مداحی در ماه محرم

کلاهبرداری سایبری از طریق دانلود فایل‌های مداحی در ماه محرم
قلم | qalamna.ir :

از پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر در این باره اظهارداشت: در این شرایط و با توجه به افزایش دانلود نوحه و کلیپ‌های مذهبی در ماه محرم توسط شهروندان، یکی از شیوه‌های شیادان سایبری، ارسال فایل‌ها و اپلیکیشن‌های مخرب در قالب نوحه‌ها و کلیپ‌های محرم در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی است.

وی افزود: در برخی از سایت‌های اینترنتی نیز هنگامی که فایل صوتی دانلود می‌شود، هم‌ زمان برنامه‌ای برای نصب بر روی سیستم کاربر ارسال می‌شود که لزوم هوشیاری شهروندان را می‌طلبد.

سرهنگ قاسمی دانلود نرم افزارها و ادعیه‌های مذهبی ویژه محرم را مناسب‌ترین روش برای ارسال بدافزار دانست و گفت: با توجه به اینکه دانلود و دریافت فایل‌های مذهبی، زیارت عاشورا، نرم‌افزارهای مرتبط در این ایام افزایش پیدا می‌کند، لذا پیش‌بینی می‌شود ارسال این‌گونه بدافزارها در قالب فایل‌ها در ایام محرم وجود دارد؛ بنابراین هموطنان باید دقت و حساسیت بیشتری در دانلود و نصب فایل‌های مذهبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: بسیاری از فایل‌های آلوده به جاسوس‌افزارها و بدافزارها هنگام دانلود نرم افزارهای خاص توسط کاربر بدون اطلاع او بر روی سیستم نصب می‌شود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.