stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444851
  • 24 مرداد 1401 - 10:40
1

معاون پارلمانی رییس جمهور: گشایش‌های فراوانی در دولت سیزدهم صورت گرفته است

معاون پارلمانی رییس جمهور: گشایش‌های فراوانی در دولت سیزدهم صورت گرفته است
قزوین - قلم - معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: روحیه خدمت در دولت سیزدهم حاکم بوده و گشایش‌های فراوانی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در یادواره خبرنگار شهید رضا طاهرخانی و شهدای رسانه استان قزوین که در سالن امام علی (ع) ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برگزار شد، افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت بسیاری بیان می کردند که چگونه دولت می خواهد کار کند چون با چالش های جدی در بخش های مختلف از جمله پرداخت حقوق کارکنان، فروش نفت با وجود تحریم ها، شیوع کرونا و ندادن واکسن به ایران و… مواجه است.
حسینی گفت: با وجود این صحبت ها رییس جمهور به محض رای آوردن، کار را شروع کرد و با اقدامات و رایزنی های صورت گرفته و ورود واکسن، از مرحله بحرانی کرونا که ۷۰۰ نفر فوت می کردند گذشتیم.
وی گفت: در این شرایط، ازدحام بیماران و شرایط بحرانی بر کشور حاکم بود، کسب و کارها و گردشگری تعطیل و روحیه یاسی بر جامعه حاکم بود و نصفی از مردم در انتخابات پای صندوق نیامدند چون رفتارهایی را دیدند که با شعارهای امام و انقلاب سازگار نبود و ریخت و پاش های انجام می شد درحالیکه وضع اقتصادی مردم خوب نبود.
حسینی افزود: دولت با این شرایط کار را شروع کرد و با جدیت و اهتمام خاص، طی یکسال، در سفرهای استانی رکوردی ثبت شد و کارهای جدی در این سفرها صورت گرفت و اولویت ها و چالش های استانها بررسی شد.
وی گفت: در این دولت در حوادث غیرمترقبه همه مسوولان از رییس جمهور احساس مسوولیت می کنند و برای کمک به مردم وارد میدان می شوند حتی اگر رییس جمهور در کرملین باشد بلافاصله در کنار مردم حضور می یابد تا مردم احساس کنند مسوولان غمگسار آنها هستند.
حسینی افزود: وقتی این روحیه در رییس جمهور باشد همه وزرا، استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز برای کار کردن احساس مسوولیت می کنند.
معاون رییس جمهور با اشاره به گشایش های صورت گرفته در این دولت، افزود: به رغم همه مشکلات و برخی صحبت ها، سیاست همسایگی خوب جواب داده است و از همسایه ها شروع کردیم و صادرات رونق گرفته است.
وی گفت:صادرات کشور حتی به اروپا دوبرابر شده و ۲۱۳ درصد رشد داشته است و اگر اهل کار باشیم مشکلات حل می شود.
حسینی افزود: باید همت داشت و وارد میدان عمل شد که عنایات الهی نیز شامل می شود.
وی تصریح کرد: دولت از ماه اول کار، ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی ها را پرداخت کرده و با کسری بودجه و رشد تورمی سنگینی نیز مواجه بوده و تلاش کرده تحریم ها را دور بزند.
حسینی افزود: امروز بیش از یک میلیون بشکه نفت می فروشیم و سعی می کنیم منابع بلوکه شده کشور را برگردانیم و بدهی ها را حتی به صندوق هایی بپردازیم که دچار ورشکستگی شده اند.
وی گفت: سال گذشته ۲۰ درصد بودجه کشور را صرف هزینه های عمرانی کردیم ولی الان در کنار هزینه های روزمره که روز به روز افزایش می یابد طرح های بزرگی نیز اجرا می شود.
معاون رییس جمهور اضافه کرد: نظام رتبه بندی معلمان از یک دهه گذشته که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشته شد قرار بود اجرا شود که این دولت پذیرفت آن را اجرا کند و از ابتدا اعلام کرد موافق هستیم و الان هم این کار شروع شده است که هزینه داشت.
وی با بیان اینکه ما در شرایط بحران جهانی هستیم، افزود: جنگ اوکراین در اروپا و ترکیه و روسیه آثار تورمی باقی گذاشته و تامین غذا، گندم و سوخت دشوار شده و از امروز آمریکاییها برای زمستان نگران تامین سوخت هستند.
معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به انتقادات در تامین کالاهای اساسی، افزود: در اولین جلسه دولت امسال تصمیم گرفته شد خرید گندم گرانتر از سال قبل تقریبا حدود دوبرایر بیشتر صورت گیرد و تاکنون هفت میلیون تن گندم خریداری و ذخیره شده که اقدام بزرگی در تامین کالای اساسی است.
وی گفت: این درحالی است که در بحران اخیر در اروپا و کشورهای پیشرفته، مردم فروشگاه ها را غارت کردند ولی در اینجا دولت هر روز جلسه و برنامه داشت تا وضعیت بازار را کنترل کند.
این مسوول افزود: مسوولان کشور بی تفاوت نیستند و وضعیت مردم را می بینند و شخص رییس جمهور در سفر کرمان به جاها و کپرهای رفتند که امکان ایستادن هم نداشتند.
وی گفت: رییس جمهور از نزدیک مشکلات را می بینند و برای حل آنها تلاش می کنند و خوشبختانه آرامشی دارد برقرار می شود و این مسایل و مشکلات همه جا هست.
معاون رییس جمهور افزود: دولت تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته و باید در هفته دولت گزارشی داده شود که مردم بدانند کار انجام می شود.
وی گفت: رسانه ها واقعیت ها را بیان کنند که الان روحیه جهادی حاکم است و سفرهای استانی با کمترین هزینه و بیشترین فایده انجام می شود.
حسینی افزود: می توانیم الان پولپاشی کنیم ولی به فکر فردا، اشتغال، سرمایه گذاری و تولید نیز هستیم.
وی درخصوص مذاکرات، گفت: ما اهل مذاکره هستیم اما تن به ذلت نمی دهیم و از موضع قوت و قدرت منافع مردم را پیگیری می کنیم و به خواسته های نابحق طرف های مذاکره کننده تن نمی دهیم.
حسینی افزود: تلاش دولت هم خنثی سازی تحریم ها و هم پیگیری مذاکرات است و اگر مذاکرات به نتیجه رسید که فبها و اگر نرسید منافع مردم با جدیت و کار و تلاش پیگیری می شود.
این مسوول گفت: الان در کشور همگرایی وجود دارد و کسی از حاکمیت دوگانه حرف نمی زند و همه در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب برای خدمت تلاش می کنند بنابراین باید در کنار هم در خدمت به مردم اقدام کنیم و خود رییس جمهور در این زمینه نمونه هستند.
وی گفت: نباید سرگرم حاشیه ها بشویم که از کارها می مانیم که بعد از چهار سال عملکردها بررسی می شود و الان باید همه دست به دست هم دهند و خدمت کنند.
حسینی افزود: رییسی در یکسال گذشته ثابت کرده روحیه مردمی و اخلاص دارد و از همه نخبگان و صاحب نظران برای خدمت به مردم کمک می گیرد.
وی اضافه کرد: اهالی رسانه که افراد متعهد و دارای نظر هستند باید اشکالات و چالش ها را مطرح کنند تا رفع شود و کمبودها نباید مانع کار و خدمت شود چون سردار سلیمانی بدون اینکه همه امکانات برایش فراهم باشد برای خدمت به مردم تلاش می کرد.
وی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات در بخش های مختلف تلاش می کند، افزود: در کشاورزی بر روی بحث مشکل آب، نوع کشت، آب دریا و ژرف کار می شود و در حوزه معادن در سفر به کرمان رییس جمهور تاکید کردند ۲۰۰ معدن معطل خلع ید شده یا با همان پیمانکاران قبل شروع به کار کنند.
حسینی افزود: زمینه کار زیاد است و هرچند اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد ولی همه باید منافع ملی و مردم را مقدم بداریم که حتما شرایط کشور بهتر خواهد شد.
وی افزود: ما همه وام دار و مدیون شهدا هستیم و وظیفه خود را باید به خوبی انجام دهیم تا فردا در برابر آنها شرمنده نباشیم.
وی با گرامیداشت یاد ۱۰ شهید خبرنگار استان قزوین، افزود: آنها در جهاد تبیین پیشگام بودند و امیدواریم الگو و اسوه برای خبرنگاران حال حاضر باشند.
حسینی گفت: آن روز جنگ سخت بود و امروز در جنگ نرم باید تلاش کنیم و فرمان رهبر معظم انقلاب را اجرا کنیم.
وی گفت: در آن زمان رزمندگان با اشاره رهبر معظم انقلاب، جان خود را در طبق اخلاص می دادند و امروز رهبری فرمان جهاد تبیین را صادر کردند و باید ما هم در این زمینه تلاش کنیم.
این مسوول با بیان اینکه شهرستان تاکستان و استان قزوین ظرفیت ها و افتخارات زیادی دارد، افزود: شهید رجایی از این افتخارات است و معلمی بود که معلم همگان شد و با افتخار می گفت مقلد امام هستم در دوره ای که همه مقابل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می ایستادند و با مظلومیت کار را پیش برد و به شهادت رسید.
وی گفت: شهید باهنر نیز در کنار او مثل دو کبوتر بودند که ولادت و شهادتشان یکی شد و دیگر شهدای استان نیز از قبیل شهید لشگری که ۱۸ سال در اسارت بود که مردان مردی بودند که روحیه استقامت داشتند.
این مسوول اضافه کرد: آزادگان سالها اسارت و سختی ها را تحمل کردند و نباید آنها را فراموش کنیم و باید دایم به ما تلنگر بخورد و از شهدا، جانبازان و رزمندگان یاد کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود.
وی گفت: امروزه وقتی این رشادتها و جانفشانی ها تعریف می شود خیلی ها خیال می کنند داستان و افسانه است و اگر این فرهنگ فراموش شود دچار درگیری و آسیب می شویم و باید این روحیه در جامعه زنده بماند.
حسینی افزود:روحیه فداکاری همیشه نیاز است و گاهی باید با حیثیت و آبروی خود وارد شود مانند کاری که دولت کرد و با آبروی خود برای اصلاح اقتصادی اقدام کرد که در نهایت به نفع مردم است هرچند در کوتاه مدت تلاطمی ایجاد می شود.
وی گفت: این کار، ۳۰ سال زمین مانده بود و رضای خدا بود که انجام شود و دولت برای اصلاح اقتصادی آبروی خود را گذاشت و باید در راه خدا از ملامت ملامت کنندگان باکی نداشته باشیم.
وی با تشکر از زحمات خبرنگاران که حقیقت نگر هستند و روشنگری می کنند، گفت: نقد که از باب خیرخواهی و مشفقانه است و برای اغراض و امراض نیست برای جامعه نیاز است و وظیفه ما است که از زحمت کشان واقعی این عرصه تلاش کنیم.
حسینی گفت: انتظار داریم خبرنگاران در این شرایط با آن عهد و پیمان تجدید میثاق کنند و تبیین کنند که دولت در چه شرایطی امور را برعهده گرفت و الان در چه شرایطی هستیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار احسان درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.