stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444830
  • 24 مرداد 1401 - 19:26
0

رکود در بازار خرید و فروش دام زنده

رکود در بازار خرید و فروش دام زنده
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور از وجود ۴ میلیون راس دام مازاد در کشور خبر داد.

افشین صدر دادرس  با بیان اینکه بازار خرید و فروش دام زنده راکد شده‌ است، گفت: بر اساس گزارش‌های رسمی استان‌ها، ۴ میلیون راس مازاد دام سبک در کشور داریم که بایستی این دام‌ها از دامداری‌ها و مراتع خارج شود، ولی این دام‌ها همچنان روی دست دامداران مانده است.

وی ادامه داد: نیمه اول سال به دلیل زایش‌های فراوانی که در بهار انجام می‌شود فصل عرضه است. این دام‌ها هر سال در شرایط نرمال به وسیله پرواربندان عشایر و غیرعشایر جذب و به پروراربندی‌ها می‌روند و سپس روانه بازار می‌شوند اما در یکی دوسال اخیر به دلیل خشکسالی مشکلات بسیاری در مراتع داشتیم و از آن طرف نهاده نیز گران بود و قیمت تمام شده بالا رفت و این دام‌ها نیز جذب نشد. از طرفی به دلیل شرایط اقتصادی قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته و بازار دچار رکود شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در پاسخ به این سوال که قیمت تمام شده دام برای دامداران چقدر است؟ گفت: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده قیمت هر کیلو دام سبک ۱۳۹ هزار تومان و دام سنگین نیز ۱۱۶ هزار تومان است. اخیرا در جلسات کارشناسی این تصمیم گرفته شده که به دلیل کاهش قیمت برخی اقلام، قیمت‌ها پایین آورده شود. اما تصمیم گیرنده نهایی شورای قیمت‌گذاری بوده و باید منتظر باشیم تا این شورا قیمت نهایی را مشخص کند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.