stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444807
  • 24 مرداد 1401 - 19:07
1

نکات یک معافیت عجیب

نکات یک معافیت عجیب

درباره چگونگی وقوع این اتفاقات هنوز هم بحث و جدل هست اما پس از معافیت مرادمند و حالا یزدانی، یک پرونده مهم در فوتبال ایران برای همیشه بسته شد.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «خبر معافیت از خدمت سیاوش یزدانی هم جزو اخبار غیر منتظره فوتبال ایران در روز گذشته بود که ورای دیدگاه نظام وظیفه در آن، می‌توان به دید فوتبالی هم به آن نگریست. شنیده می‌شود نوع معافیت یزدانی کفالت است که البته در این خصوص هنوز شفاف‌سازی انجام نشده است. برای مدافعی که سابقه حضور در تیم ملی را دارد اما در میانه‌های فصل گذشته با کلی جنجال مجبور به جدایی از استقلال شد تا راهی خدمت سربازی شود. او و محمدحسین مرادمند دو مدافع اصلی تیم فرهاد مجیدی بودند اما نتوانستند فصل را در تیم قهرمان به پایان برسانند. درباره چگونگی وقوع این اتفاقات هنوز هم بحث و جدل هست اما پس از معافیت مرادمند و حالا یزدانی، یک پرونده مهم در فوتبال ایران برای همیشه بسته شد.

قصه پرسوز پنج‌ماهه: از وقتی که یزدانی مشمول و برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شد، کمتر روزی بود که یک اظهار نظر یا استوری پرسوز و گداز از جانب او دل هواداران را خون نکند. مدافع تنومند ۳۰ ساله تیم ملی، طوری از تنهایی و روزهای دشوارش می‌گفت که اگر مخاطب در جریان نبود، احساس می‌کرد که نامبرده جهت گذران دوران سربازی راهی مرزهای یک کشور بیگانه شده است! در سالیان اخیر قوانین به قدری به نفع فوتبالیست‌ها شده که حداقل نسبت به آحاد جامعه از شرایط بهتری برای گذراندن دوران سربازی اجباری برخوردار هستند. سیاوش اما به قدری بابت این موضوع پریشان بود که حتی مازیار زارع هم با اعلام عدم نیاز به این مدافع آن‌ هم به دلیل عدم تمرکز رسما پرونده حضور او در ملوان را هم بست. به هر حال فوتبالیستی که دریافت ۱۰ میلیارد تومان طی سه سال را هم‌ردیف رایگان کارکردن می‌داند، باید هم این‌گونه روحیه شکننده‌ای داشت باشد.

بازگشت به استقلال: یزدانی در حالی فصل گذشته از استقلال جدا شد که با این تیم قرارداد داشت و با توجه به این موضوع قطعا باید به ترکیب آبی‌ها برگردد. این در حالی است که ساپینتو همین حالا هم با ورود محمد محبی و مهدی قائدی، باید دو بازیکن را از فهرست تیمش خارج کند. این یعنی جایی برای یزدانی وجود ندارد؛ بازیکنی که چندی پیش علنا اعلام کرد که در دوران محمود فکری به عمد کم‌کاری می‌کرد تا این مربی اخراج شود؛ موضوعی که با واکنش بسیاری از هواداران استقلال مواجه شد. حال باید دید ساپینتو در این ترافیک سنگین فهرست بازیکنان و البته خط دفاعی، برای یزدانی که قصد بازگشت به تیم را دارد، چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.