stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444788
  • 24 مرداد 1401 - 18:53
2

باقری: در چند سال گذشته بیش‌تر شو اجرا کرده‌ایم/ در وزنه‌برداری کار زیادی داریم

باقری: در چند سال گذشته بیش‌تر شو اجرا کرده‌ایم/ در وزنه‌برداری کار زیادی داریم

مدیر فنی تیم‌های ملی وزنه برداری گفت: نباید با این مدال‌ها خودمان را گول بزنیم، باید بیشتر کار کنیم.

قلم | qalamna.ir :

کوروش باقری در گفت‌وگو با درباره عملکرد وزنه‌برداران ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: با ۹ وزنه‌بردار مرد و ۸ زن به این مسابقات آمده‌ایم. هم زنان و هم مردان مدال‌های خوبی گرفتند. نتیجه ورزشکاران قابل تقدیر و تحسین است. در برخی وزن‌ها رکوردها بالاتر بود. برخی ورزشکاران مبتدی هم در این مسابقات وزنه زدند که طبیعت این مسابقات این است.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در ادامه گفت: در مورد ورزشکاران ایران باید بگویم که کار زیادی داریم یعنی برای گرفتن مدال در سطح دنیا و المپیک این رکوردها جواب نمی‌دهد. نباید خودمان را گول بزنیم. باید بیش‌تر کار کنیم، فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فراتر از آن‌ها نهادها و اسپانسرها حمایت کنند و جلو بیایند. فراتر از همه این‌ها نیروی انسانی خوبی که در کشور داریم همه باید کمک کنند. اکنون همه برای کمک آمده‌اند و من کسی را نمی‌بینم که تا به امروز بنای همکاری نکردن داشته باشد. همه به دنبال کمک هستند. فضای خوبی داریم اما کار خیلی زیاد است.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سطح مسابقات کشورهای اسلامی آن طور نیست که بتوان ورزشکاران را سنجید نظر شما در مورد وزنه‌برداری چیست؟ گفت: برای من قابل سنجش هست اما این که صرفا مدال‌ها را ببینیم نه. نباید گول مدال را بخوریم. مدال‌ها ارزشمند است اما همه کشورهای صاحب نام در این مسابقات حضور نداشتند. ازبکستان و قزاقستان با ترکیب اصلی آمده‌اند. ما هم به‌جز یکی دو نفر با داشته‌های‌مان آمده‌ایم. نیاز است بیش‌تر کار شود و سطح ورزشکاران ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: با توجه به این که وزنه‌برداری رشته رکوردی است خوب می‌شود آینده را پیش‌بینی کرد. در بخش زنان که خیلی بیش‌تر از یک قدم عقب هستیم و نیاز به کار زیاد است. البته مدال طلای الهام حسینی ارزشمند و رکوردهایش هم نسبت به قبل قابل تحسین است اما این که فکر کنیم که می‌توان با اینها در جهانی هم مدال گرفت نه اصلا. نیاز به تعارف نیست باید وزنه‌برداران افزایش رکورد داشته باشند.

باقری افزود: برخی تجربه دارند اما خیلی از آن‌ها تجربه قهرمانی کشور را هم حتی نداشتند. این نشان می‌دهد که ما در چند سال گذشته به آن صورت کار نکرده‌ و بیش‌تر شو اجرا کرده‌ایم. تازه در سنگین وزن می‌بینیم که چه چالش‌های بزرگی داریم. خداراشکر همت و برنامه هست که حرکت رو به جلو باشیم.

او درباره حمله ناموفق معتمدی به رکورد جهان گفت: توانش را داشت. او فوق‌العاده با انگیزه و قدرمند است ولی او هم نیاز به تجربه دارد. اگر او زمانش را مدیریت می‌کرد می‌توانست. مربیان پشت صحنه تذکراتی را که باید دادند و او می‌توانست به موقع در صحنه حاضر شود. با این حال باید خود ورزشکار به بلوغ فکری و تجربی برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا او به حرف مربی گوش نکرده است گفت: نه این که گوش نکرد به هر حال باید در این موقعیت‌ها قرار بگیرند و کسب تجربه کنند. وقتی حریف وزنه را انداخت یک دقیقه بیش‌تر زمان نیست. بهانه این که تخته تمیز شود یا وزن بالا پایین شود ۱۰ یا ۱۵ ثانیه وقت می‌توان خرید اما قانون می‌گوید از زمانی که اسم خوانده می‌شود تا زمانی که وزنه را از زانو رد می‌کنی یک دقیقه بیش‌تر زمان ندارند.

باقری در پاسخ به این سوال که آیا ایراد کار معتمدی همین بود؟ گفت: ایراد که نه باید تجربه کسب کند اما تاثیرگذار بود. سه ثانیه مانده بود که به تخته رسید و خودش گفت تمرکزش را از دست داده است. در مسابقات بعدی بیش‌تر تمرکز خواهد کرد.

او در مورد عملکرد حقوقی نیز گفت: من فکر می‌کردم در دوضرب مدال بگیرد. واقعیت این است که در آن دسته رقابت سنگین‌تر بود. امیر هم ظاهرا چند وقتی بود که تمرین نمی‌کرد. اتفاقاتی که قبل از فدراسیون جدید افتاد و ورزشکاران تمرینات را رها کردند بی‌تاثیر نبوده است. اما فکر می‌کنم همه این‌ها تجربه است اگر ورزشکاران اهداف بلند داشته باشند باید به نحو احسنت از این تجارب استفاده کنند تا اشتباهات و معایب را به حداقل برسانند.

وی در پایان گفت: باید بگویم برنامه‌ریزی مسابقات خیلی ضعیف بود. زمان‌بندی افتضاح بود. فکر نمی‌کردم این گونه برگزار شود. دوره قبل خیلی بهتر بود و به این شکل نبود. چه خوب است که کشور ما که نیروی انسانی و فضا را دارد این میزبانی‌ها را بگیرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.