stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444757
  • 23 مرداد 1401 - 19:25
1

افزایش ۴۰ برابری ورود کشتی‌های کروز به ترکیه

افزایش ۴۰ برابری ورود کشتی‌های کروز به ترکیه
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: عادل کارائسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که تعداد کشتی‌های تفریحی پهلو گرفته در بنادر ترکیه در هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ برابر افزایش یافته و به ۴۳۷ کشتی رسیده است.
 

وزیر کشور ترکیه در بیانیه کتبی گفت: کشور ترکیه در مدت مذکور میزبان ۳۷۶ هزار و ۹۲۴ مسافر کشتی‌های کروز بوده است.کارائسماعیل اوغلو اظهار کرد: تنها ۱۱ کشتی کروز در سال گذشته در همین زمان در بنادر ترکیه پهلو گرفتند و خاطرنشان کرد که کوش آداسی در سواحل توریستی غربی این کشور با میزبانی از بیشترین کشتی‌های تفریحی به تعداد ۲۲۰ کشتی در  سال جاری در صدر فهرست قرار گرفته است.

بندر جدید استانبول، گالاتاپورت، با ۷۹ کشتی تفریحی پس از کوش آداسی قرار دارد، در حالی که بندر بدروم در دریای اژه با ۴۵ کشتی، رتبه سوم را از آن خود کرد.کارائسماعیل اوغلو درباره مسافران کشتی‌های کروز گفت: از مجموع مسافران، حدود ۲۵هزار و ۷۳۹ نفر مسافران ورودی، ۳۴هزا و ۹۹۷ نفر در حال حرکت و ۳۱۶هزار و ۱۸۸ نفر مسافر عبوری هستند.

کارائیسماعیل اوغلو با بیان اینکه با ۲۱۲ هزار و ۴۸۶ مسافر، بیشترین تردد مسافر در بندر کوش آداسی بوده است، خاطرنشان کرد: بندر گالاتا استانبول پذیرای ۹۸ هزار و ۳۳ مسافر و بندر بدروم میزبان ۲۸ هزار و ۶۲۹ مسافر بوده است.با نگاهی به توزیع ترافیک سفرهای دریایی بر اساس ماه‌ها، کارائیسماعیل اوغلو تاکید کرد که امسال با ۱۳۶ کشتی، بیشترین کشتی‌ها در ماه مه وارد ترکیه شده‌اند.

وی گفت: تردد مسافر در ژوئن با ۱۲۲ کشتی کروز، ۱۱۵ هزار و ۹۰۷ نفر بوده است. در جولای ۱۲۰ کشتی کروز به بنادر ترکیه رسیدند و  ۱۰ هزار و ۷۰۷ مسافر به بنادر ترکیه وارد و حدود ۱۳ هزار و ۴۷۸ نفر از آن خارج شدند.
وی افزود: در ماه جولای کل تردد مسافران ۱۲۱ هزار و ۱۰۷ نفر بوده است.کارائیسماعیل اوغلو با تاکید بر اینکه اولین کشتی‌های تفریحی پس از پنج سال در سینوپ و ترابزون از بنادر و مراکز مهم گردشگری دریای سیاه پهلو گرفتند می‌گوید: برای اولین بار نیز یک کشتی تفریحی به بندر آماسرا آمد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.