stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444747
  • 23 مرداد 1401 - 19:08
3

تعلیق افسانه نیست

تعلیق افسانه نیست

۱۵ سال بعد از آن روزهای سیاه، باز هم هستند افرادی که تعلیق را افسانه خوانده و به‌وضوح درباره دخالتشان در فوتبال حرف بزنند. خطر بسیار نزدیک است.

قلم | qalamna.ir :

در یادداشتی در خبرآنلاین نوشته علی جوادی، روزنامه‌نگار، آمده است: «۱۵ سال بعد از آن روزهای سیاه، باز هم هستند افرادی که تعلیق را افسانه خوانده و به‌وضوح درباره دخالتشان در فوتبال حرف بزنند.

آنها که ان دی ای (تجربه مرگ تقریبی) را می‌شناسند به اصل پیش‌آگاهی اعتقاد دارند. این پیش‌آگاهی موجب می‌شود آنها که سفری کوتاه به آن دنیا کرده و بازگشته‌اند، آینده را حدس بزنند. هر چند شاید به‌وضوح واقعیت نباشد. فوتبال ما یک بار دچار چنین مرگ کوتاه‌مدتی شده و اهالی فوتبال در عزای «تعلیق» نشسته‌اند.

آن روزها همه تصمیم‌سازان مدام می‌گفتند تعلیق، افسانه است اما گذشت زمان به همه ثابت کرد افسانه را برایمان درست تفسیر نکرده‌اند. تعلیق شدیم و درهای فوتبال دنیا به روی تیم‌های ملی ما بسته شد و زجر زیادی کشیدیم تا توسط کمیته انتقالی به دایره گسترده اعضای فیفا برگردیم.

۱۵ سال بعد از آن روزهای سیاه، باز هم هستند افرادی که تعلیق را افسانه خوانده و به‌وضوح درباره دخالتشان در فوتبال حرف بزنند. خطر بسیار نزدیک است. این افراد که اصلا ربطی به فوتبال ندارند با صراحت درباره فوتبال حرف می زنند و خیلی صریح می گویند اگر انتخابات فدراسیون آن طور که آنها می خواهند پیش نرود و افرادی که دوستشان ندارند، وارد دایره انتخابات شوند، کل انتخابات را باطل می کنند! باور می کنید؟

پیش‌آگاهی NDE به ما هشدار می دهد اگر این اظهار نظرها تکرار یا غلیظ تر شوند، خیلی راحت به سمتی میرویم که نباید؛ به سمت مرگ دوباره فوتبال. به سمتی که دوست دارند برای ما افسانه تعبیرش کنند اما واقعیت دارد. این تجربه‌ای است که دوست نداریم تکرار شود. عزیزانی که فوتبال را بهترین راه برای شهرت می‌دانند، بهتر است به توصیه بازیکنان تیم ملی گوش دهند و به معیشت مردم بپردازند که این روزها خیلی زیاد به توجه و تمرکز آنها نیاز دارند. پولی که در قرارداد ویلموتس به باد رفت بسیار زیاد بود اما قطعاً افرادی که حول محور آن قرارداد مصاحبه می‌کنند، خوب می‌دانند پول‌های بسیار بیشتری در حوزه‌های دیگر به باد رفته که باید صد برابر این قرارداد روی آنها متمرکز شد.

فوتبال به آرامش نیاز دارد چون خیلی به جام جهانی نزدیکیم. اجازه دهید فوتبال باز هم نقش قدرتمند اجتماعی‌اش را اجرا کند و این فقط با آرامش ممکن می‌شود.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.