stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444728
  • 23 مرداد 1401 - 18:54
1

نبرد بر سر جانشینی محمود عباس آغاز شده است

نبرد بر سر جانشینی محمود عباس آغاز شده است

منابع رسانه‌ای عبری زبان اعلام کردند که وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین خوب نیست و نبرد بر سر ریاست این تشکیلات عملاً آغاز شده است.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه عبری زبان “هاآرتص” نوشت؛ گزارش‌های تهیه شده توسط همه نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از تحولات کرانه باختری حاکی از آن است که وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین “بد” است و انتظار می‌رود که اوضاع آن بدتر نیز شود.

طبق این گزارش، نبرد جانشینی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عملاً آغاز شده است و به دنبال آن تأثیر اسرائیل بر تشکیلات و همچنین قدرت بازدارندگی نظامی آن “محدود” شده است.

هاآرتص همچنین نوشت: نهاد امنیتی اسرائیل، محمود عباس را “مخالف ایدئولوژیک قاطع اسرائیل” می‌داند، اما وی در عرصه سیاسی بین المللی علیه اسرائیل عمل می‌کند.

این روزنامه همچنین آورده است؛ عباس حامی گروه‌های فلسطین در غزه نیست، اما با این وجود تشکیلات خودگردان بازی دوگانه‌ای را در راستای حمایت اقتصادی از خانواده های اسرای فلسطین در پیش گرفته است و این تردید وجود دارد که جانشین عباس نیز مانند وی رفتار کند و ممکن است که تمایل وی به برخورداری از مقبولیت مردمی بیشتر در کرانه باختری این تشکیلات را به سمت حمایت از گروه های فلسطینی سوق دهد.

طبق این گزارش، احتمال تحقق یک روند سیاسی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در دوره آتی ضعیف است و در این شرایط و براساس نظرسنجی‌هایی که میان فلسطینی‌ها صورت گرفته است، میزان حمایت از راه حل تک کشوری افزایش یافته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.