stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444708
  • 23 مرداد 1401 - 14:53
1

سردار هادیانفر: اقدامی در دولت گذشته برای ایمن سازی نقاط پرخطر انجام نشد/معاینه فنی با سیخ کباب

سردار هادیانفر: اقدامی در دولت گذشته برای ایمن سازی نقاط پرخطر انجام نشد/معاینه فنی با سیخ کباب
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار سید کمال هادیانفر روز یکشنبه در یک نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۸۳ که در پلیس راهور نبودم تعداد نقاط حادثه خیز پنج هزار ۲۰۰ نقطه بوده و در سال ۹۵ زمانی که به پلیس راهور آمدم همین تعداد باقی مانده و این آمار نشان می دهد که دولت‌ها هیچ اهتمامی برای رفع این نقاط نداشتند.

وی با بیان اینکه این نقاط روزانه جان انسان ها را می گیرد و همچنین تعدادی از مردم در این جاده ها نقص عضو می شوند گفت: در هشت سال دولت گذشته هیچ شورای عالی ترافیک برای کاهش تصادفات برگزار نشد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه دولت به استناد ماده ۱۰۸ مسئول است به سهم تقصیر تصادفات رسیدگی کند، افزود: دولت آقای رییسی برای اولین بار در این جلسات شرکت کرد و ما اعلام کردیم همین که دولت بخواهد یعنی ۵۰ درصد راه را رفته ایم و نقش دولت در برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات چشمگیر است.

۱۸ درصد کشته های تصادفات زیر ۱۸ سال سن دارند

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می شوند کمتر از ۱۸ سال هستند، گفت: ما در شرایطی هستیم که باید صادق صحبت کنیم و از تعارف کردن پرهیز کنیم، تصادفات به عامل انسانی و خودرو برمی‌گردد.

رییس پلیس راهور فراجا ادامه داد: تصادفات به راه و جاده برمی گردد، حتی قوانین ما در این زمینه کافی و بازدارنده نیست، آن‌جایی که فردی می‌گوید می‌زنم دیه می‌دهم، قانون مشکل دارد.‌

وی با بیان اینکه امروز سبد ورودی خودروی ما شده همچون دهنه قیف که همه می‌خواهند خودرو تولید کنند اما به ته قیف توجه نمی کنند، افزود: تا چه زمانی ما تعارف کنیم و حرف نزنیم، تا چه زمانی باید ببینیم که جاده اصلی جداکننده ندارد و خودروها رخ به رخ می شوند و خودرو منفجر می شود و هیچ کسی قادر نیست این ماشین را خاموش کند و چطور ویروس کرونا می آید همه دنیا بسیج می شوند که این بیماری رفع شود کرونا کشته می دهد تصادف هم کشته می دهد کرونا تمام می شود اما تصادفات همچنان وجود دارد.

سردار هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه می گویند ۱۶۴ برنامه ایمنی و کیفیت دارند اما ما در عمل هیچ چیزی نمی بینیم، گفت: ورق فولاد، ایربگ، ترمز و نقص فنی هیچ کدام اصلاح نمی شود و فقط تولید می کنند، باید به جان مردم اهمیت داده شود ۲هزار میلیارد در روز درآمد دارید چقدر برای ایمنی هزینه کرده اید و خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را مطالبه کنند همچنین باید بحث اسقاط وسیله خودرو را مطالبه کنید.

وی با بیان اینکه خودرو سازان همیشه دنبال کسب درآمد بودند، گفت: از خودروسازان سوال می کنم که در این سال ها چقدر از این دو هزار میلیارد درآمد روزانه خود را صرف ایمنی و کیفیت خودروهای خود کردید.

وی با اشاره به واردات خودرو به کشور نیز گفت: یک زمانی شنیدیم که قصد دارند خودرویی کمتر از ۱۰ هزار دلار هندی بیاورند، خب این چه کاری است اگر قرار باشد خودرو ناایمن هندی را وارد کنند همین تیبا و پراید خودمان هم بود دیگر، ما موافق واردات خودرو هستیم اما می گوییم واردات خودروی ایمن در واردات باید کیفیت خودرو ارتقا پیدا کند.

تست چهارگاز با سیخ کباب!

رییس پلیس راهور فراجا در ادامه به تعیین سن فرسودگی خودرو در قانون نیز اشاره کرد و افزود: قانون آمده و سن فرسودگی خودرو را مشخص کرده اما از آن طرف یک نفر رفته و در دیوان عدالت شکایت کرده که معاینه فنی باید معیار باشد، کدام معاینه فنی وقتی در همین اطراف تهران سیخ کباب را وارد اگزوز می کنند و مثلا با آن تست چهارگاز می گیرند من نمی توانم چشمم را روی این موارد ببندم.

برگ سبز ۶۰ درصد هزینه‌های مردم را کاهش داد

وی همچنین به موضوع برگ سبز خودروها و تبدیل آن به سند رسمی خودرو اشاره کرد و افزود: خوشبختانه درباره برگ سبز پلیس پیگیری زیادی کرد و در نهایت دولت نیز با ما همراهی کرد، حالا دیگر هیچ الزامی به ثبت سند رسمی خودرو در دفترخانه ها نیست و همین موضوع هم ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه های مردم را کاهش داد، از این ماجرا ریالی به پلیس راهور تعلق نمی گیرد اما قصد ما راحتی مردم بود، به زودی نیز این موضوع در دستور کار مجلس قرار می گیرد و تبدیل به قانون می شود و دیگر هیچ اما و اگری در این طرح باقی نمی ماند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در خصوص توقیف موتورسیکلت ها نیز تغییر روش دادیم، گفت: موتورسیکلت برای برخی از مردم وسیله زندگی و امرار معاش است البته که ما به اجرای قانون مکلف هستیم اما ما وظیفه خود می دانیم که حال مردم را خوب کنیم همچنین در برنامه هفتم توسعه که این روزها در حال نگارش است برنامه داریم آمار جانباختگان حوادث رانندگی ما در یک برنامه پنج ساله به زیر هشت هزار نفر برسد همچنین باید ۳۰۰ هزار مورد فوتی به ۱۵۰ هزار نفر کاهش پیدا کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.