stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444706
  • 23 مرداد 1401 - 14:52
1

هشدار درباره کلاهبرداری با ترفند کمک به مسکن محرومان

هشدار درباره کلاهبرداری با ترفند کمک به مسکن محرومان
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی افزود: مجرمان فضای سایبر با انتشار تصاویری از خانه و زندگی افراد نیازمند سعی در سوء‌استفاده از احساسات پاک کاربران فضای مجازی به بهانه کمک برای ساخت منزل و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی اظهار داشت: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری جعلی از یک ساختمان نیمه‌کاره وانمود می‌کنند که این تصاویر مربوط به خانواده‌ای نیازمند است که شرایط زندگی بسیار سختی دارند و قادر به تکمیل کردن منزل خود نیستند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی افراد را به درگاه بانکی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان کرده و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری به‌شدت در تلاش هستند که با روش‌های مختلف از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کنند و شهروندان چنانچه قصد کمک برای ساخت منزل نیازمندان را دارند وجه مورد نظر را به حساب‌های معتبر که از طریق رسانه ملی معرفی می‌شود، واریز کنند.

سرهنگ الوانی تاکید کرد: مردم از واریز وجه به شماره حساب و شماره کارت‌هایی که توسط افراد ناشناس در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی معرفی می‌شود، خوداری کنند.

وی گفت: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.