stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 444653
  • 22 مرداد 1401 - 18:53
0

القاعده در مرحله بحران پسا الظواهری/ مرکزیت القاعده به آفریقا منتقل می‌شود؟

القاعده در مرحله بحران پسا الظواهری/ مرکزیت القاعده به آفریقا منتقل می‌شود؟

القاعده پس از کشته شدن رهبرش در جریان عملیات پهپادی آمریکا در کابل، درحال حاضر در مرحله بحران انتخاب جانشین برای وی قرار دارد و در این میان اسامی برخی رهبران شاخه‌های این گروه در آفریقا برای جانشینی الظواهری مطرح شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت اماراتی “۲۴” القاعده در افغانستان پس از عملیات پهپادی آمریکا و کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر آن درحال سپری کردن یک دوره دشوار است و منابع از سردرگمی این گروه برای انتخاب جانشین الظواهری پرده برداشته‌اند.

“احمد سلطان”، کارشناس مسائل گروه‌های تندرو در این باره به رسانه مذکور گفت: القاعده درحال حاضر و پس از کشته شدن الظواهری در یک بحران به سر می‌برد و این بحران؛ بحران انتخاب جانشین برای اوست.

وی افزود: درحال حاضر صحبت‌هایی درباره برخی اسامی آفریقایی ازجمله “احمد دیری ابو عبیده”، رهبر الشباب سومالی مطرح است؛ کسی که الشباب را سروسامان داده و توانست فعالیت خود را ادامه دهد و جنبشی را که تحت تأثیر حملات آمریکا قرار گرفته بود را بازسازی کند.

سلطان ادامه داد: القاعده با قدرت در شرق آفریقا و مناطق ساحل و صحرای آفریقا حضور دارد، اما علی‌رغم این مسئله بعید است که مرکزیت آن از افغانستان به آفریقا منتقل شود.

وی همچنین معتقد است که گروهی از عناصر القاعده طی دوره آتی به مناطق ساحل و صحرای آفریقا منتقل خواهند شد.

این کارشناس همچنین معتقد است: حتی اگر این مهاجرت رخ ندهد، تمرکز القاعده در دوره آینده عمدتاً بر آفریقا خواهد بود؛ چراکه در حال حاضر گروه های مستقر در آفریقا قدرت اصلی القاعده بوده و بیشترین فعالیت را در برهه فعلی دارند.

الظواهری ۳۱ ژوئیه طی عملیات پهپادی آمریکا در کابل کشته شد.

 انتهای پیام

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.