stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 444650
  • 22 مرداد 1401 - 18:53
2

دستگیری سارق مسلح طلافروشی/تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران پلاک مخدوش

دستگیری سارق مسلح طلافروشی/تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران پلاک مخدوش
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای افزود: پس از  اعلام خبر سرقت مسلحانه از طلافروشی به کلانتری ۱۳۸ جنت آباد، ماموران در کمتر از یک دقیقه در محل حاضر شده و سارق مسلح را در حال خروج از طلافروشی مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه تیم عملیات کلانتری هم بلافاصله در محل حاضر شده و طرح مهار را اجرا کردند، افزود: سارق مسلح اقدام به تیراندازی کرد که چند گلوله نیز به خودروهای عبوری برخورد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: با هوشیاری و درایت ماموران، سارق مسلح زمین گیر و خلع سلاح شد و یک قبضه کلت کمری  به همراه ۱۰ عدد فشنگ و  یک عدد شوکر از سارق کشف شد؛ وی  اسلحه را از یکی از شهرهای غربی کشور خریداری کرده بود.

موقوفه‌ای با اشاره به حضور به موقع پلیس و عدم موفقیت سارق، خاطرنشان کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و برای بررسی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

دستگیری سارق مسلح طلافروشی/تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران پلاک مخدوش

طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک موتورسواران

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران به‌ویژه مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران گفت و از انتقال این موتورسیکلت ها با کفی به پارکینگ و معرفی به مراجع قضایی خبر داد.

سرهنگ حمید طریقت گفت: بیشترین تخلفاتی که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، تخلفات پلاک است که مخدوشی و پوشش پلاک را شامل می‌شود.

وی افزود: البته در مدت دو هفته اخیر براساس اطلاع‌رسانی که انجام شد و به دلیل تشدید برخورد با تخلفات، تخلف پلاک (پوشش، مخدوشی و نداشتن پلاک) کمتر شده است.

طریقت گفت: اگر موتورسیکلت پلاک ندارد یا پلاک آن مخدوش است و می‌خواهند در سطح راه قرار بگیرند، ابتدا وضعیت پلاک موتورسیکلت خود را مشخص کرده و از ورود به سطح معابر با چنین وضعیتی جدا خودداری کنند تا درگیر سیر مراحل قانونی این تخلف نشوند.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک افزود: توقیف موتورسیکلت‌های رانندگانی که از قانون تمکین نمی‌کنند در دستورکار  پلیس قرار دارد و یک سری مراحل قضایی نیز برای برخی  رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود.

وی گفت: تخلف پلاک را رانندگانی انجام می‌دهند که قصد دارند، تخلفات دیگری هم مرتکب شوند برای مثال ورود به خط ویژه، پیش از این تخلف اقدام به مخدوش کردن پلاک خود می‌کنند.

سارقان موبایل قاپ در دام پلیس

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان موبایل قاپ خبر داد.
 
سرهنگ عبدالرضا محمدی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره موبایل قاپی در محدوده باغ فیض، گروهی از افسران مجرب کلانتری برای دستگیری متهمان در سطح حوزه استحفاظی فعال شدند.

وی ادامه داد: تیم عملیات کلانتری به صورت نامحسوس در حال گشت زنی بود که دو موتورسیکلت تندرو به همراه دو راکب و سرنشین با پلاک مخدوش را مشاهده می کنند و ماموران با زیر نظر گرفتن موتورسیکلت‌ها متوجه می‌شوند یکی از آنها قصد سرقت از یکی از شهروندان را دارد که بلافاصله نسبت به دستگیری آنها اقدام می‌کنند.

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری اضافه کرد: یکی از موتورسیکلت‌ها به همراه دو نفر دستگیر و موتورسیکلت دوم از محل متواری شد که از نفرات دستگیر شده یک گوشی آیفون که دقایقی قبل به سرقت برده بودند ،کشف شد؛ طرح مهار برای دستگیری نفرات متواری اجرا شد که در نهایت آنان نیز در اتوبان حکیم دستگیر شدند.

محمدی با اشاره به اینکه از دو نفر دستگیر شده دیگر نیز مبلغ ۱۵ میلیون تومان وجه نقد و مقداری طلا و جواهر سرقتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان ۱۸ تا ۲۷ ساله هستند و به جرم خود مبنی بر سرقت و قاپ زنی و زورگیری اعتراف کردند و پرونده نیز در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

دستگیری زورگیران دقایقی بعد از سرقت

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر بلافاصله بعد از سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: به دنبال وقوع یک فقره زورگیری و به سرقت بردن یک عدد موبایل توسط دو سارق با یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده مرزداران، عوامل عملیات کلانتری ۱۳۹ مزرداران وارد عمل شده و با  اجرای طرح مهار، اقدام به دستگیری متهمان کردند.

وی با بیان اینکه گروه عملیات کلانتری موتورسیکلت را با مشخصات اعلامی در یکی از خیابان‌ها مشاهده کرد افزود: با سرعت عمل و اقدام به موقع و درایت پلیس، سارقان که قصد متواری شدن داشتند، دستگیر و یک قبضه چاقو به همراه موبایل مسروقه از آنها کشف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان ۲۰ و ۲۱ ساله دارای سابقه کیفری هستند و به جرم خود مبنی بر زورگیری از شهروندان اعتراف کردند.

دستگیری سارق مسلح طلافروشی/تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران پلاک مخدوش

دستگیری موادفروش حرفه‌ای

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری مواد فروش حرفه‌ای و سابقه‌دار خبر داد.
 
سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی که شخصی در محدوده هرندی در حالی که سوار بر موتورسیکلت خود بوده و اقدام به فروش و توزیع مواد مخدر به افراد معتاد می‌کند، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۱۶ مولوی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تیم عملیات کلانتری هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات منسجم پلیسی، این متهم ۳۱ ساله دستگیر شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری اضافه کرد: متهم دارای سوابق متعدد در زمینه فروش مواد مخدر بود و افرادی را هم برای فروش مواد مخدر اجیر کرده بود.

امیری با اشاره به اینکه با توجه به فیلم منتشر شده فروش مواد مخدر محرز است، خاطرنشان کرد: پلیس با سوداگران مرگ با تمام توان مقابله می‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.