stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 444446
  • 19 مرداد 1401 - 17:58
3

آغاز واکسیناسیون بیماری دامی تب برفکی در دشت آزادگان

آغاز واکسیناسیون بیماری دامی تب برفکی در دشت آزادگان
خوزستان - رئیس دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان گفت: گام نخست واکسیناسیون بیماری دامی تب برفکی در شهرستان دشت آزادگان و حوضه رودخانه کرخه در غرب خوزستان از روز چهارشنبه آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

ناصر عسکری فرد رئیس دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان افزود: در این طرح بیش از ۱۵۶ هزار راس دام سنگین و سبک  توسط بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱واکسینه می‌شوند.

وی افزود: بیماری تب برفکی بیماری ویروسی و مسری دام است که می‌تواند خسارت‌ سنگینی به دامداران تحمیل کند ضمن آنکه باعث کاهش تولید در دام می‌شود.

عسکری با بیان اینکه تب برفکی از مقاوم ترین ویروس های شناخته شده است از دامداران خواست با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای‌ از قبیل ضد عفونی جایگاه دام از شیوع این بیماری در دام خود جلوگیری کنند.

دامداران غرب خوزستان علاوه بر عواقب ناشی از بیماری دامی تب برفکی، گرفتار خشکسالی شدید و کمبود آب آشامیدنی برای مصارف دام ناشی از خشک شدن رودخانه کرخه می باشند.

تب برفکی یا “بیماری دهان و پا” یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات از جمله گاو اهلی و اعضای خانوادهٔ گاوسانان می‌شود.

این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت ۲ تا ۳ روز تب شدید ایجاد کرده و متعاقباً تاول هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگی حیوان شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.