stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 444443
  • 19 مرداد 1401 - 17:42
4

عبور پیک مصرف برق خوزستان از کانال هشت هزارو ۸۰۰ مگاوات

عبور پیک مصرف برق خوزستان از کانال هشت هزارو ۸۰۰ مگاوات
خوزستان - سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک مصرف برق استان خوزستان برای اولین بار از کانال هشت هزارو ۸۰۰ مگاوات نیز عبور کرده و یک پیک تاریخی جدید را بر قله هشت هزارو ۸۰۶ مگاوات ثبت کرد.
قلم | qalamna.ir :

کیومرث زمانی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار داشت: رقم ثبت شده برای هشتمین بار در سال جاری ( چهار بار در تیر و چهار بار در مردادماه سال جاری) پیک تاریخی قبلی مصرف برق خوزستان که به مقدار هشت هزارو ۵۱۸ مگاوات و مربوط به تابستان سال ۱۳۹۹ بوده را شکسته است.

وی ادامه داد: این رقم همچنین تاکنون ۱۳ مرتبه، رکورد مصرف برق سال گذشته ( هشت هزارو ۴۸۹ مگاوات) را شکسته و از همه ارقام قبلی نیز عبور کرده است.

وی با بیان اینکه علت این افزایش پیک مصرف برق، افزایش دما است، افزود: پیک دمایی نیز دمای ۵۴ درجه را در سال جاری ثبت کرده که یک پیک تاریخی مربوط به سال ۱۳۵۶ و ۱۳۹۶ است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک ثبت شده هشت هزارو ۸۰۶ مگاوات در روز گذشته (سه‌شنبه ۱۸ مرداد) سبب عملکرد سیستم اعلام هشدار افزایش دمای روغن برخی ترانسفورماتورهای شبکه و به تبع منجر به محدودیت هایی در تامین بار مشترکین (کمتر از یک درصد کل بار شبکه) بصورت جزئی شد.

زمانی با بیان اینکه این مساله نشان می دهد که دمای کار ترانسفورماتورها در خوزستان می‌بایست برای ارقام بالاتر از دمای ۵۴ درجه سانتی‌گراد طراحی شود، افزود: شرکت برق منطقه ای خوزستان چند سالی است که این مورد را عملیاتی کرده و با توجه به تغییرات اقلیمی در منطقه و جهان، در اسناد خرید ترانسفورماتورهای قدرت، تحمل افزایش دما (TEMPERATURE RISE) ۵۸ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد را درخواست کرده است.

وی تاکید کرد: ضروری است هزینه‌های تغییرات اقلیمی در بودجه شرکت برق منطقه ای خوزستان جهت افزایش ظرفیت و همچنین طراحی ترانسفورماتورها و تجهیزات با قدرت سازگاری بیشتر با محیط، پیش بینی و تامین نقدینگی آن با اولویت صورت پذیرد.

سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با توجه به ماندگاری توده هوای گرم از مشترکین خواست که برای حفظ پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های پیک را سرلوحه برنامه‌های مصرفی خود قرار دهند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.