stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 444428
  • 19 مرداد 1401 - 10:53
2

از کشف ۵۰ میلیارد ریال انواع چمدان قاچاق تا دستگیری ۳ زن جیب بر در مساجد

از کشف ۵۰ میلیارد ریال انواع چمدان قاچاق تا دستگیری ۳ زن جیب بر در مساجد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سرهنگ هدایت بهرامی روز چهارشنبه به خبرنگاران توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ماموران پلیس موفق به کشف  انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان میرداماد شدند.

وی افزود: در بازرسی های اولیه مشاهده شد کالاها با اسناد گمرکی ارائه شده هم خوانی نداشته و در سامانه جامع تجارت ثبت نشده و فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کالاهای کشف شده شامل یک هزار و ۲۰۰ عدد چمدان خارجی بوده که محل پلمب، پرونده ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق کالای دارای مشابه با کیفیت داخلی به چرخه اشتغال و تولید داخلی آسیب می رساند لذا مبارزه با آن از اهم وظایف این پلیس است و از شهروندان درخواست می شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف ۱۱ فقره سرقت کامپیوتر خودرو

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای کامپیوتر های خودرو خبر داد و گفت: از داخل خودرو متهم ۱۱ دستگاه کامپیوتر خودرو کشف شد.

سرهنگ پیمان لطیفی اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در حال گشت زنی در محله یافت آباد به یک دستگاه خودرو پراید مشکی رنگ که در حال پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده بوده مشکوک می شوند و خودرو را زیر نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه ماموران برای بررسی بیشتر به خودرو متهم مراجعه کردند افزود: متهم با مشاهده ماموران با سرعت از محل متواری شد و در یک تعقیب و گریز چند دقیقه ای خودرو متوقف شد و متهم از خودرو پیاده و مجددا متواری شد که با هوشیاری ماموران متهم زمین گیر و دستگیر شد و در بررسی اولیه از داخل خودرو متهم ۱۱ دستگاه انواع کامپیوتر خودرو و آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به سرقت محتویات و به خصوص کامپیوتر خودرو در محله یافت آباد و غرب تهران و ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

کشف ۱۵ فقره سرقت لوازم خودرو

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای محتویات خودرو در حال سرقت خبر داد و گفت: از داخل خودرو متهم ۱۵ دستگاه ضبط و باند خودرو سرقتی کشف شد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی  اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا در حال گشت زنی در محله شهر زیبا به یک دستگاه راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در حال پرسه زنی مشکوک می شوند و خودرو را زیر نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه  یکی از متهمان از خودرو پیاده و مشغول باز کردن در خودرو پارک شده می شود، افزود: ماموران سریعا وارد عمل شده و طرح مهار سارقان عملیاتی شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات پلیسی خودرو متهمان متوقف و راننده خودرو دستگیری شد ولی ۲ سرنشین خودرو از محل متواری شدند.

دستگیری ۳ زن جیب بر در مساجد

جانشین رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سه زن جیب بر که در مساجد از خانم ها سرقت می کردند خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی افزایش سرقت اشیاء قیمتی و اموال شهروندان در مساجد محله کهریزک تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۷۱ مصطفی خمینی بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهمان که سه زن بودند را شناسایی کردند، افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سه زن با حضور در مساجد و ایجاد درگیری های سوری با یکدیگر، از جیب بانوان اموال با ارزش سرقت کرده و متواری می شوند.

این مقام انتظامی با شناسایی محل هایی که متهمان تردد می کردند، گفت:  ماموران کلانتری کهریزک در اقدامی پیش بینی شده متهمان را در یکی از مساجد محله کهریزک حین اجرای سناریو خود با همان روش دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۲۳ تا ۴۲ ساله که خود را اتباع کشورهای همسایه  معرفی کردند در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت و جیب بری از خانم ها در مساجد اعتراف  و تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

فروش اقساطی، کلاهبرداری نقدی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فردی که با طراحی درگاه جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی از کاربران کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: یکی از مال باختگان پرونده در اظهارات خود گفت، قصد خرید یک دستگاه یخچال را داشتم و در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که یک سایت فروش فوق العاده لوازم خانگی به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کردم و وارد آن شدم و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک دستگاه یخچال خریداری کردم و جهت واریز پیش پرداخت آن به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابم کسر شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مال باختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضائی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت با ایجاد یک سایت فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی سوژه های خود را جذب می کردم و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان می کردم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند، همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   با کارشناسان ما در میان بگذارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.