stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 444177
  • 15 مرداد 1401 - 18:52
0

فرمانده انتظامی استان: کرمانشاه در زمره استان‌های امن کشور است

فرمانده انتظامی استان: کرمانشاه در زمره استان‌های امن کشور است
قلم | qalamna.ir :

؛ سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز شنبه در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت استان با حضور استاندار و رئیس پلیس آگاهی کشور در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه مفاسد اجتماعی رتبه ۲۴، امور امنیتی رتبه ۲۲، شرارت رتبه ۱۸، جعل و کلاهبرداری رتبه ۱۵، جرائم مالی رتبه ۱۴ و سرقت رتبه ۱۲ کشور را دارد، افزود: امنیت استان از میانگین وضعیت امنیت کشور بهتر است اما متاسفانه به اندازه ای که امنیت داریم احساس امنیت نزد شهروندان وجود ندارد.

وی همچنین گفت: همانگونه هم که بارها به مجرمان هشدار داده ایم کرمانشاه استان امنی برای شرارت و انجام جرائم مختلف نیست و افراد مجرم یقین بدانند دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و حتما به سزای عمل خود خواهند رسید.

کشف ۶۲ درصد سرقت‌ها در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به موضوع سرقت ها در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش ماموران پلیس هفت هزار و ۸۶۷ فقره سرقت طی چهار ماه سپری شده از سال جاری در استان کشف شده که معادل ۶۲ درصد سرقت هاست. 

وی اظهار داشت: از مجموع سرقت های کشف شده ۲ هزار و ۱۴ مورد در حوزه سرقت های مهم نظیر منزل، مغازه، وسایل نقلیه، قاپ زنی، اماکن و احشام بوده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: پنج هزار و ۱۵۳ فقره سرقت کشف شده دیگر در حوزه سرقت های خرد و جزئی شامل قطعات و محتویات خودرو، جیب بری، کش روزنی بوده است.

وی یادآوری کرد: در چهار ماهه اول امسال ۶۴۴ فقره سرقت خودرو، ۵۳۳ فقره سرقت منزل، ۱۸۴ فقره سرقت مغازه، ۱۲۳ فقره سرقت موتورسیکلت و ۹۰ فقره سرقت احشام کشف شده است.

۶۶ درصد سرقت ها در استان خُرد بوده است

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآوری کرد: از مجموع کل سرقت های رخ داده در استان طی چهار ماه سپری شده از سال ۶۶ درصد آن ها در حوزه سرقت های خرد و ۳۴ درصد در حوزه سرقت های مهم بوده است.

وی بیشترین فراوانی سرقت ها را مربوط به شهر کرمانشاه با ۸۲ درصد عنوان کرد و گفت: اسلام آبادغرب با ۵ درصد و کنگاور و صحنه نیز هر کدام با ۳ درصد در رده های بعدی قرار داشته اند.

سردار جاویدان یادآور شد: بیشترین فراوانی کشف سرقت ها نیز مربوط به کرمانشاه با ۷۵ درصد و سپس اسلام آبادغرب با ۷ درصد بوده است.

توجه سارقان به سرقت اماکن، قطعات و محتویات خودرو

این مقام عالیرتبه انتظامی در خصوص فراوانی سرقت ها نیز گفت: سرقت اماکن، قطعات و محتویات خودرو هر کدام با ۱۳ درصد، منزل ۸ درصد و خودرو ۵ درصد بیشترین میزان سرقت را به خود اختصاص داده اند و ۳۷ درصد نیز مربوط به سایر سرقت ها بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با سرقت نیز افزود: اجرای ۱۴ طرح عملیاتی توسط پلیس آگاهی منجر به کشف یک هزار و ۱۹۸ فقره سرقت، دستگیری ۱۹۷ سارق و انهدام ۳۳ باند سرقت با ۹۶ عضو و کشف ۵۱۴ فقره سرقت از اعضای باند علاوه بر سرقت های یاد شده گردیده است.

سردار جاویدان ادامه داد: پلیس پیشگیری استان هم ۱۰ طرح پیشگیرانه را به مرحله اجرا درآورده و ۱۴ هزار و ۹۰۵ مورد بازدید از بانک ها و موسسات مالی داشته است.

دستگیری ۳۷۲ معتاد متجاهر و ۴۸۷ خرده فروش

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به دستگیری ۳۷۲ معتاد متجاهر و تحویل به کمپ های استان از دستگیری ۴۸۷ خُرده فروش مواد مخدر نیز خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی نیز زمینه حضور فرماندهان و کارشناسان انتظامی را در صداوسیما و رسانه ها برای ارائه پیام های هشداری و آگاه سازی مردم جهت مراقبت بیشتر از اموالشان در برابر سارقان را فراهم کرده است.

وی همچنین برخورد با ۸ هزار و ۸۵۷ دستگاه خودرو فاقد پلاک، پلاک مخدوش، پلاک جعلی، پلاک ناخوانا و توقیف ۲۱۸ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در راستای پیشگیری از سرقت بخصوص کیف قاپی را از اقدامات پلیس راهور استان برشمرد.

سردار جاویدان تعداد سارقان دستگیر شده در چهار ماه سپری شده از سال جاری را حدود ۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۲ درصد رشد داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.