stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 444090
  • 14 مرداد 1401 - 19:07
2

برانکو – ایران؛ فقط نمی‌دانیم چه زمانی!

برانکو – ایران؛ فقط نمی‌دانیم چه زمانی!

موضوع اصلا این نیست که برانکوی ۶۸ ساله سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خواهد شد یا نه. داستان مهم‌تر این است که بازگشت او به فوتبال ایران «قطعی» به نظر می‌رسد، فقط نمی‌دانیم این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد! این، داستان یک کشش دو طرفه است. برانکو و ایران از هم خاطرات خوشی دارند و بازار فوتبال کشور به روی او باز است.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «به جرات می‌توان گفت این‌ قدر که این اواخر برانکو ایوانکوویچ در مورد فوتبال ایران حرف زده، هیچ‌یک از مربیان، مدیران و مسئولان شاغل در این حوزه اظهار نظر نکرده‌اند! موضوع ساده است؛ برانکو یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مربیان خارجی تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌آید که مردم هم اینجا خیلی دوستش دارند. بنابراین عجیب نیست که اسمش به‌ طور مستمر به عنوان گزینه یکی از نیمکت‌های بزرگ فوتبال کشور مطرح شود. در نتیجه خبرنگاران با او تماس می‌گیرند و ایوانکوویچ هم که معمولا رابطه خوبی با رسانه‌ها داشته است، به سوالات آنها جواب می‌دهد. در نهایت هم ما هفته‌ای چند تیتر اول و اختصاصی در مطبوعات و سایت‌های مختلف از برانکو داریم؛ جملاتی که هر یک موجی ایجاد می‌کنند و خبرساز می‌شوند.

در پی تزلزل موقعیت دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی، از برانکو هم به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی یاد می‌شد. فارغ از اینکه بازگشت او به این منصب موافقان و مخالفان جدی داشت اما برانکو بارها تاکید کرد که هیچ قصدی برای گرفتن جای هموطنش ندارد. او حتی برای اینکه حسن نیتش در مورد اسکوچیچ را ثابت کند، به‌شدت از توانایی‌های فنی این مربی تمجید کرد و چندین بار هم گزاره اغراق‌آمیز «اسکوچیچ بهتر از کی‌روش است» را به زبان آورد. با این همه، سرمربی سابق پرسپولیس در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش مطالب جدید و مهمی به زبان آورده است. او سرمربی تیم ملی عمان است و همیشه در رد احتمال حضورش در ایران به همین موضوع استناد می‌کرد، اما حالا می‌گوید: «قرارداد من با عمان یک بند فسخ دارد که بر اساس آن با پرداخت جریمه می‌توانم آزاد شوم. در نتیجه اگر موقعیت بهتری پیدا کنم، ممکن است آن را بپذیریم.»

این برای نخستین بار است که برانکو وجود بند فسخ در قرارداد خود را تایید می‌کند و حتی افزون بر این، ادعا می‌کند: «اسکوچیچ تصور کرده من دارم علیه او کار می‌کنم. بنابراین از دست من دلخور است و حتی جواب تلفنم را نمی‌دهد.» موضوع اصلا این نیست که برانکوی ۶۸ ساله سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خواهد شد یا نه. داستان مهم‌تر این است که بازگشت او به فوتبال ایران «قطعی» به نظر می‌رسد، فقط نمی‌دانیم این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد! این، داستان یک کشش دو طرفه است. برانکو و ایران از هم خاطرات خوشی دارند و بازار فوتبال کشور به روی او باز است. در نتیجه هیچ بعید نیست که ایوانکوویچ پیش از بازنشستگی برای چهارمین بار حضور در فوتبال ایران را تجربه کند. این مربی نخستین بار به عنوان دستیار میروسلاو بلاژوویچ در تیم ملی ایران مشغول به کار شد و سپس خودش سمت سرمربیگری را به دست آورد.

پس از آن هم یک دوره بسیار موفق را در پرسپولیس داشت. به خاطر داشته باشید برانکو این اواخر به‌شدت باشگاه پرسپولیس را تحت فشار گذاشته تا مالیات معوق او را به دولت بپردازد و مشکل ممنوع‌الخروجی‌اش را حل کند. این در حالی است که دفعات قبلی برانکو اعتنایی به این موضوع نداشت. در نتیجه او هم کم و بیش خودش را آماده بازگشت به فوتبال ایران می‌کند؛ بازگشتی که نمی‌دانیم در قالب هدایت چه تیمی خواهد بود و چه زمانی رخ خواهد داد.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.