stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 444069
  • 14 مرداد 1401 - 18:53
0

نجات اعضای یک خانواده اصفهانی از غرق شدگی در سواحل مازندران

نجات اعضای یک خانواده اصفهانی از غرق شدگی در سواحل مازندران
قلم | qalamna.ir :

 سعید خادمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار در تشریح این حادثه افزود: با وجود هشدارهای ناجیان مبنی بر مواج بودن دریا و منطقه شنا ممنوع، هشت نفر از اعضای یک خانواده در ساحل مسکن مهر محمودآباد و در محدوده ای که تابلو شنا ممنوع نصب شده بود، وارد آب می‌شوند.

 وی با بیان اینکه این افراد حالت عادی نداشتند، افزود: متاسفانه با وجود هشداهای مکرر ناجی این افراد شامل پنج مرد و سه زن اقدام به شنا می‌کنند که نهایتا در گودال دریایی گرفتار می‌شوند.

رییس هیات نجات غریق محمودآباد با تاکید بر اینکه پس از اعلام ناجی، بلافاصله تیم‌های تخصصی نجات به ساحل مذکور اعزام می شوند، بیان کرد: با تلاش ناجیان هر هشت نفر به سرعت از آب خارج می‌شوند که ۶ نفر از این مصدومان با کمک تیم‌های اورژانس مداوا و ۲ عضو دیگر به بیمارستان شهدای محمودآباد منتقل می‌گردند.

وی گفت: به‌رغم تلاش‌های کادر درمان و انجام سی پی ار یکی از اعضای این خانواده که ۳۲ساله سن داشت، جان خود را از دست داد.

خادمی ضمن گلایه از عدم توجه مردم و غیربومیان به هشدار ناجیان، بیان کرد: متاسفانه مسافران و حتی برخی از بومیان به هیچ عنوان به تذکر ناجیان برای عدم شنا توجه نمی‌کنند و در مناطق شنا ممنوع نیز وارد آب می‌شوند.

از ابتدای فصل شنا تاکنون  ۹نفر بر اثر غرق شدن در دریا جان خود را از دست دادند که همگی در منطقه شنا ممنوع در حال شنا بودند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد. طرح سالم‌سازی در سواحل مازندرانی دریای خزر در روز سوم خردادماه  امسال به صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این طرح حدود یک‌هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در مناطق اجرای طرح و نقاط حادثه خیز دریای خزر در محدوده استان مستقر شدند.

طرح سالم‌سازی دریا که از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای مازندران به اجرا درآمد، همه ساله از روزهای آغازین خرداد شروع می شود و تا نیمه دوم شهریور ادامه می یابد. این طرح در میان مردم به طرح دریا و طرح ساماندهی دریا هم شهرت دارد.  

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.