stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 444064
  • 14 مرداد 1401 - 14:53
1

معاون وزیر کشور: ارزیابی خسارت‌های سیلاب ۲ هفته زمان می برد

معاون وزیر کشور: ارزیابی خسارت‌های سیلاب ۲ هفته زمان می برد
قلم | qalamna.ir :

محمدحسن نامی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: اما برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده مبلغی به صورت برآورد اولیه و فوری در نشست هیات دولت تصویب می‌شود و در اختیار استانها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران فرم‌هایی دارد که بر اساس آن خسارت در هر یک از بخش‌های کشاورزی، راه‌ها، واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و سایر بخش‌ها به طور دقیق نوشته می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

نامی همچنین مدیریت بحران سیلاب در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بهترین نوع مدیریت بحران سیلاب را در این استان شاهد بودیم که نمونه‌ای برای دیگر استانها است.

نامی در خصوص علت شکل‌گیری خسارت‌های جانی ناشی از سیلاب نیز توضیح داد: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی بسیاری در خصوص پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها انجام شده بود اما برخی نسبت به این هشدار بی‌توجه بودند که در برخی از این حوادث اگر کمک نیروهای مردمی و امدادی نبود خسارت‌های جانی گسترده‌تری شکل می‌گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که مدیریت بحران در کشور با کمبود تجهیزات روبروست یا خیر، چنین توضیح داد: تجهیزات و امکانات بخش دولتی و خصوصی برای مدیریت حوادث طبیعی نظیر سیلاب کافی است و جوابگوی نیازها است اما باید به موقع به کار گرفته شود.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران افزود: بانک اطلاعاتی از تجهیزات و امکانات تمامی استانها در اختیار داریم که نشان می‌دهد در هریک از استانها چه میزان تجهیزات در بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی، کارخانه‌ها و معادن وجود دارد از همین رو اطلاعات این سامانه گویای آن است که در این رابطه کمبودی نداریم.

نامی ادامه داد: به تازگی نیز مقرر شده تا از سوی وزارت کشور تجهیزاتی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شود تا سرعت عمل در مهار حوادث افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود به نظر می‌رسد شهرداری‌ها به تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشند که تامین این تجهیزات در برنامه‌های سازمان مدیریت بحران قرار دارد.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد و از نزدیک در جریان امدادرسانی و بررسی خسارت‌های ناشی از سیلاب در این استان قرار گرفت.

بارش های موسمی مردادماه تعداد بسیاری از استانهای کشور را تحت تاثیر قرار داد و خسارت‌هایی در این خصوص به بار آورد.

با آغاز این بارش ها، دستگاههای امدادی و نیروهای مردمی به همراه مسئولان کار امدادرسانی به مردم در مناطق سیل‌زده را آغاز کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.