stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 444061
  • 14 مرداد 1401 - 19:54
2

بخشش یک قاتل در دزفول در پویش به” عشق حسین می بخشم”

بخشش یک قاتل در دزفول در پویش به” عشق حسین می بخشم”
خوزستان - معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یک نفر محکوم به قصاص در دزفول پس از گذشت ۶ سال با جلب رضایت اولیای دم به حرمت ماه محرم و پویش به "عشق حسین می‌بخشم" توسط اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح این شهرستان از چوبه دار رهایی یافت.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: سال ۱۳۹۵ قتلی در دزفول رخ داد که متاسفانه منجر به اختلافات شدید و سلب آسایش بین چندین خانواده و تشکیل پرونده های متعددی در دادگاه و دادسرا شد.

وی افزود: قاتل پس از طی مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم شد که با توجه به اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست مکرر خانواده محکوم به قصاص، رئیس دادگستری دزفول برای ایجاد صلح و سازش و رفع  اختلافات پیش آمده بین این خانوارها پرونده را به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داد.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: اعضای این شعبه حسب دستور مقام قضایی با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح با بزرگان طرفین جلساتی برگزار کردند و پس از رایزنی های فراوانی با اولیای دم، زمینه صلح و سازش در این پرونده فراهم شد.

وی گفت: خانواده مقتول پس از مدتی به حرمت ماه محرم و ارادت خاصی که به امام حسین (ع) و یاران باوفایش داشتند در پویش” به عشق حسین می بخشم” از قصاص قاتل فرزند خود صرفنظر کردند و به عشق امام حسین (ع) زندگی دوباره ای به آن بخشیدند و این پرونده پس از ۶ سال منتهی به صلح و سازش شد. 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.