stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 444029
  • 13 مرداد 1401 - 22:52
0

کنترل سیستمی مجرمان ایام اربعین در مهران صورت می گیرد

کنترل سیستمی مجرمان ایام اربعین در مهران صورت می گیرد
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار محمد قنبری روز پنج شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: با توجه به تردد میلیونی زائران از مرز بین المللی مهران این مرز امروز یک شهرت جهانی پیدا کرده و اگر سایر مرزها نیز در این ایام بازگشایی شود باز هم شور و شوق اکثریت زوار برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین حسینی مرز مهران است.

وی افزود: نیروی انتظامی در کنگره بزرگ اربعین وظایف بزرگ و سنگینی دارد و خود را ملزم می داند که در این‌ حماسه بزرگ با تمام توان در خدمت زائران آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام باشد.

رییس پلیس آگاهی انتظامی کشور یادآور شد: بنای اصلی ما این است که در این ایام هر زائری که از خانه خارج می شود تا حضور و موقع برگشت از زیارت بزرگ اربعین بتواند در سلامت کامل به منزل برگردد.

سردار قنبری با بیان اینکه مبحث کنترل جرم را در این‌حماسه بزرگ به طور کامل رصد خواهد شد، گفت: جرایمی که طی سال های گذشته در مهران اتفاق افتاده بسیار ناچیز و نگران کننده نبوده است، ما در این ماموریت حساس با ۲ بعد عینی و ذهنی نگاه می کنیم، در این خصوص بعد ذهنی برای ما مهم است و آن هم این‌نکته است که همه زائران با خاطره ای خوش به شهرهای خود برگردند.

وی ادامه داد: برای جرایمی مانند سرقت، جعل و کلاهبرداری برای ویزا که ممکن است در این ایام رخ دهد پلیس فراجا برنامه ریزی های لازم را انجام خواهد داد، متولی کار در حوزه انتظامی استان ایلام است که ما در این خصوص نیازمندی ها را گرفته و برای رفع موانع و مشکلات موجود تلاش خواهیم کرد.

رییس پلیس آگاهی از استقرار گشت های ویژه برای مبارزه با جرایم در ایام اربعین خبر داد و افزود: کنترل سیستمی مجرمان در مهران برای اولین بار در دستور کار پلیس قرار دارد و بنای ما این است که از وقوع جرم پیشگیری شود.

سردار قنبری با بیان اینکه میانگین سرقت طی چند سال گذشته در ایام اربعین با وجود اینکه محدود بود، سرقت در داخل پارکینگ هاست که تدابیر لازم در این خصوص با جدیت لحاظ می شود.

وی افزود: بحث لاین بندی خودروها، پایش دوربین ها و ایجاد مسوولیت صاحبان در پارکینگ ها و روشنایی این مکان ها در مرز مهران بسیار مهم است که باید موانع این حوزه ها برطرف شود.

رییس پلیس آگاهی انتظامی کشور تاکید کرد: برای پیشگیری از سرقت های احتمالی جاده ای، حفظ نظم و امنیت در اقامتگاه های دایر شده در سطح شهرستان های استان ایلام که محل تردد زاعران به مرز مهران است،پلیس تدابیر لازم را در حین خروج و بازگشت زائران در نظر خواهد گرفت.

قنبری بیان کرد: نیاز به همکاری ثبت احوال برای پایش چهره افراد و ایجاد تجمیع بانک اطلاعاتی برای تبادل گیری و کنترل مجرمان و تشکیل یک ستاد خبری در مرز مهران با مدیریت واحد در این ایام از ضروریات است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.