stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 444013
  • 13 مرداد 1401 - 19:25
1

درخواست عدم صدور ویزا برای رئیسی

درخواست عدم صدور ویزا برای رئیسی
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: هفت سناتور جمهوری‌خواه  در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته‌اند با درخواست ویزای ابراهیم رئیسی، برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مخالفت کند.
این سناتورها در نامه خود تصریح کردند، اجازه ورود رئیسی و همدستانش به ایالات متحده تهدیدی غیرقابل توجیه برای امنیت ملی خواهد بود.
این نامه را سناتورها مارکو روبیو، تام‌ کاتن، تد کروز، مارشا بلکبرن، ریک اسکات، جونی ارنست و چاک گرسلی امضا کرده‌اند.
نویسندگان این نامه تاکید کرده‌اند: «اگر گزارش‌های اخیر درست باشد رئیسی قصد حضور در نشست مجمع عمومی را دارد و کاخ سفید باید درخواست صدور ویزای  رئیسی و دیگر مقامات ایرانی را رد کند.»هفت سناتور جمهوری‌خواه در نامه خود به سوابق رد درخواست مقام‌های سیاسی دیگر کشورها توسط رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرده‌اند.سخنگوی دولت ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که ابراهیم رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود.به گفته علی بهادری جهرمی، برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای حضور ابراهیم رئیسی در سازمان ملل در مهر ماه سال جاری انجام شده است.
دولت دونالد ترامپ در سال ۱۳۹۸ از صدور ویزا برای محمدجواد ظریف، وزیر وقت امور خارجه ایران، برای سفر به نیویورک خودداری کرد.محمدجواد ظریف قرار بود که در نشستی مربوط به سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کند.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.