stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 444000
  • 13 مرداد 1401 - 18:54
2

لیگ ۲۲، بدون چانه‌زنی در اختیار اسکوچیچ

لیگ ۲۲، بدون چانه‌زنی در اختیار اسکوچیچ

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید برنامه‌های تیم‌ملی در برنامه‌ریزی لیگ برتر گنجانده شده است.

قلم | qalamna.ir :

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حاشیه کارگاه آموزشی معاونان اجرایی و مدیران تیم‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک اظهار کرد: می‌دانید که ما برای هر فصل باید جمع‌بندی داشته باشیم و راجع به موارد جدید مربوط به کنترل دوپینگ، داوری و مباحث برگزاری مسابقه صحبت کنیم تا نظرات عزیزان را داشته باشیم. ان‌شاءالله از این طریق بتوانیم کیفیت مسابقات را افزایش دهیم.

او درباره نامه فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: ما آخر این فرآیند هستیم. به نظر می‌رسد نامه‌ای آمده است. ابتدا باید مراجع بالاتر مثل وزارت ورزش تصمیم‌گیری کنند. من اشراف کامل به متن نامه ندارم ولی اگر فرآیند گفته شده در نامه بخواهد انجام شود، ما مجری آن هستیم که امیدوارم بتوانیم به درستی انجام دهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که دغدغه باشگاه‌ها و سازمان لیگ در این جلسه چه بوده، بیان کرد: اکثر چالش‌ها به خاطر انتظاراتی است که ما از باشگاه‌ها داریم و باشگاه‌ها از ما دارند و اگر بتوانیم این انتظارات را کاهش دهیم، چالش‌ها کاهش می‌یابند. به طور کلی اگر دستورالعمل برگزاری و داوری اجرا شود، به این هدف می‌رسیم.

مهدی درباره وضعیت ورزشگاه‌ها در آستانه آغاز لیگ برتر توضیح داد: از همین تهران شروع کنیم. سه تیم سایپا، پیکان و هوادار، تیم‌های تهران در لیگ برتر و لیگ یک هستند. در تهران فقط ورزشگاه آزادی و پاس قوامین را داریم که تمرکز روی آن است. در ورزشگاه شهید وطنی همه چیز به جز چمن ورزشگاه آماده است که نمی‌دانم کی آماده می‌شود. اگر در آماده‌سازی آن تاخیر بیفتد، پیمان‌کار باید پاسخگو باشد.

او ادامه داد: قسمت‌هایی از وی‌آی‌پی و قسمت‌های دیگری از ورزشگاه‌ آبادان تخریب شده که پس از بازسازی می‌تواند میزبانی کند. کرمان، انزلی و ورزشگاه امام خمینی اراک به شدت در حال تلاش هستند که به لیگ برتر برسند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره موضوع حق پخش اظهار کرد: ما یک حرکت بستری داریم. آن ساختار تجاری که باید برای باشگاه‌ها تعریف شود، وجود ندارد. این کار بستری است که باید قانون‌گذار محترم و مجلس شورای اسلامی، ورزش حرفه‌ای را تعریف کند. متولی آن می‌تواند وزارت ورزش باشد. ما راه‌حل‌ سریع هم داریم که می‌تواند باشگاه‌ها را به استقلال مالی برساند. بخش عمده‌ای که باعث شد که استقلال و پرسپولیس نتوانستند مجوز حرفه‌ای کسب کنند، مشکلات مالی بود. انضباط مالی و اداری باعث می‌شود که باشگاه‌هایمان استقلال مالی داشته باشند و اگر به این هدف برسند، ما می‌توانیم ممیزی‌ها و جرایممان را سنگین‌تر کنیم. وقتی این استقلال را ندارند، ما چه کارشان کنیم؟ آن‌ها حق دارند.

مهدی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های تیم‌ملی در برنامه‌ریزی لیگ برتر در نظر گرفته شده است، گفت: ما درخواست آقای اسکوچیچ را زودتر گرفته بودیم و در برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است. ۱۰۰ درصد زمانی که خواست بدون چانه زنی در اختیارش قرار می‌گیرد. برنامه ما بر اساس زمان‌بندی تیم‌ملی است و هدف ما این است که تیم‌ملی بدون دغدغه راهی جام جهانی شود. اگر مورد فورس‌ماژور مثل گرد و غبار، آلودگی هوا و… پیش نیاید ما می‌توانیم نیم فصل را تا قبل از جام جهانی برگزار کنیم.

او درباره زمان برگزاری سوپرجام توضیح داد: سوپرجام پس از نیم فصل اول و پس از جام جهانی برگزار می‌شود. قبل از آن هیچ زمانی برای برگزاری سوپرجام نداریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان درباره سه دیداری که در هفته پایانی لیگ بیست و یکم برگزار نشد، بیان کرد: چون به دلیل مسائل فورس ماژور بود، فقط دعا می‌کنیم که دوباره تکرار نشود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.