stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 443974
  • 13 مرداد 1401 - 10:53
1

پلیس در کنار هیات‌های مذهبی است/انهام باند سازمان‌یافته مشتقات نفتی در استان گلستان

پلیس در کنار هیات‌های مذهبی است/انهام باند سازمان‌یافته مشتقات نفتی در استان گلستان
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار مهدی حاجیان روز پنجشنبه در نشست خبری تصریح کرد: پلیس همچون سال های گذشته با آمادگی کامل در خدمت هیات مذهبی است و تاکنون نیز هیچ موردی از بی نظمی و مورد خاصی در هیات مذهبی نداشتیم.

وی از شناسایی و انهدام یک باند سازمان یافته مشتقات نفتی در استان گلستان خبر داد و گفت: به همت پلیس اقتصادی این باند سازمان یافته شناسایی شد و از این باند که ۱۴ شرکت صوری تشکیل شده بود، ۴۵۰ هزار لیتر مخازن و تانکرهای مشتقات نفتی کشف شد.

سردار حاجیان ادامه داد: پلیس موفق شد ۱۵ نفر از اعضای اصلی این باند اقتصادی را شناسایید و بیش از ۴۰ میلیون لیتر محصولات نفت و پتروپالایشی را کشف کند.

وی تاکید کرد: موضوع اصلی این پرونده در گلستان و سرشبکه در استان قم شناسایی و دستگیر شد که این موفقیت به دلیل دسترسی پلیس به سامانه‌های اصلی است.

سرقت حدود ۲۰ هزار خودرو در کشور از ابتدای سال جاری تا کنون

سخنگوی فراجا با اشاره به موضوع سرقت های خودرو در کشور گفت: از اول فروردین ماه تاکنون حدود ۲۰ هزار خودرو در کشور سرقت شده که ۹۰ درصد خودروهایی سرقتی ساخت داخل است که البته پلیس موفق شد ۹۱ درصد معادل این سرقت ها را  کشف کند که معادل حدود ۱۸ هزار خودرو سرقتی بود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد خودروهای سرقتی مدل آنها برای قبل از سال ۸۸ بوده و مدل ۲۲ درصد این خودروها برای بعد از سال ۸۸ است.

سردار حاجیان با بیان اینکه باید به سمت ارتقای بازدارندگی قانون در بحث پیشگیری برویم، گفت: علاوه بر بازدارندگی مجازات‌های سرقت باید به سمت پیشگیری هم برویم. در بحث پیشگیری از جرم، قانونگذار باید توجه ویژه‌ای داشته باشد. برخی سرقت ها به دلیل خلاءهای قانونی اتفاق می افتد به این معنی که افزایش قیمت قطعات خودرو را داشتیم و این باعث سوءاستفاده برخی افراد می شود. اگر قانون مجوزهای لازم را برای نظارت سیستمی بدهد، مراکز اسقاط، تعمیرگاه های خودرو و پلیس باید سیستم هماهنگ داشته باشند. 

وی با بیان اینکه در سرقت خودرو بیش از ۴۰ نفر درگیر می شوند، افزود: هیچ تعمیرگاهی نباید قطعات دسته دوم یدکی را روی خودرو نصب کند مگر اینکه برای او احراز شود این وسیله از جای صحیح تامین شده است. 

به گفته سردار حاجیان، تعمیرگاهی که لوازم یدکی مسروقه را بر روی خودرو نصب می کند اعم از لوازم یدکی بدنه و موتور و همچنین فروشنده لوازم یدکی را به فروش می رساند، معاونت در جرم می شود و باید هویت مال را مشخص کنند. 

وی تاکید کرد: پلیس قاطعانه با افرادی که نسبت به فروش لوازم یدکی مسروقه اقدام می کنند و همچنین تعمیرگاه هایی که بدون احراز این لوازم را روی خودرو نصب می کنند، برخورد می کند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: در کشورهای دیگر اگر خودرویی تصادف کند هیچ تعمیرگاهی نمی تواند نسبت به تعمیر این خودرو بدون مجوز پلیس اقدام کند. همچنین قطعه سازان باید قطعه های نشان دار بسازند و یک بانک اطلاعاتی قطعات داشته باشند که پلیس هم به این سامانه دسترسی داشته باشد. البته با خودروسازان هماهنگی هایی ایجاد شده اما کامل و به روز نیست اما با قطعه سازان چنین تعاملی نداریم. 

تشکیل قرارگاه انتظامی ویژه مناطق سیل زده 
سردار حاجیان با اشاره به خدمات پلیس در مناطق سیل زده گفت: در زمان وقوع سیل قرارگاه انتظامی ویژه مناطق سیل زده را با دو رویکرد تشکیل دادیم. رویکرد اول حفظ اموال مردم و تسهیل در ترافیک و ارائه خدمات انتظامی بود. همچنین رویکرد دوم این قرارگاه این بود که در امر امدادرسانی و نجات کمک کنند که ۹ هزار و ۴۲۵ پلیس در این مدت کمک کردند. 

آمادگی پلیس برای راهپیمایی اربعین 
وی با اشاره به در پیش بودن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: پلیس آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد و پیش بینی شده ۳۰ هزار نیرو امسال در این زمینه به زائران خدمت دهند. همچنین سه هزار واحد گشت پلیس در سراسر کشور به ویژه استان های مرزی ارائه خدمات می دهند و همچنین همکاران بانوان پلیس در مرز برای ارائه خدمات به زائران حضور دارند. 

صدور روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه در روز 
سخنگوی فراجا با بیان اینکه بیش از ۱۴۸ گیت در مرز فعال هستند، تاکید کرد: پلیس آمادگی صدور ۱۰۰ هزار گذرنامه در روز را دارد و در صورت نیاز نیز این آمادگی را داریم روزانه ۱۰ هزار برگه گذر موقت صادر کنیم. البته این اقدام بعد از هماهنگی با عراق اتفاق خواهد افتاد.
ادامه دارد…

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.