stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 443926
  • 12 مرداد 1401 - 18:54
1

لاوروف: پلوسی به هنجارهای بین‌المللی بی‌اعتنایی کرد/تصمیم برای پیوستن به استارت جدید با پکن است

لاوروف: پلوسی به هنجارهای بین‌المللی بی‌اعتنایی کرد/تصمیم برای پیوستن به استارت جدید با پکن است

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در میانمار گفت، چین خودش تصمیم می‌گیرد تا به مذاکرات درباره چارچوب کنترل تسلیحات جدید که قرار است جایگزین استارت جدید شود، ملحق شود یا خیر.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه افزود: اگر مذاکرات درباره چارچوب کنترل تسلیحات جدید که قرار است جای پیمان استارت جدید را بگیرد برگزار شود، چین خودش باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در این مذاکرات حضور یابد یا خیر. آمریکایی‌ها خودشان به خوبی موضع ما را می‌دانند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: مسکو درخواستی را از واشنگتن در ارتباط با تمدید پیمان استارت جدید که ۲۰۲۶ منقضی می‌شود، دریافت نکرده است.

لاوروف همچنین با اشاره به سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت: واشنگتن به دنبال اثبات مصونیت از مجازات خود به تمام جهان است. شکی ندارم که این منعکس‌کننده همان خط سیر ایالات متحده است که ما درباره آن در رابطه با وضعیت اوکراین صحبت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با محکوم کردن سفر نانسی پلوسی به تایوان گفت: او شاید تلاش می‌کند تا این مساله را اثبات کند که می‌تواند هر کاری را انجام دهد و از هر چیزی فرار کند. وی همچنین این سفر را بی‌اعتنایی آمریکا به هنجارهای بین‌المللی توصیف کرد و افزود: این اقدام اثباتی بر این مساله است که “من هر کاری که بخواهم، انجام می‌دهم.”

در رابطه با میانمار هم وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو حامی تلاش‌های دولت میانمار در ایجاد ثبات در وضعیت داخلی این کشور است.

وی در دیداری با “وونا مائونگ لوین”، وزیر امور خارجه میانمار گفت: ما با تلاش‌های نخست وزیر و دولت میانمار در راستای عادی‌سازی و تثبیت اوضاع در میانمار همبستگی داریم. روسیه امیدوار است که انتخابات پارلمانی میانمار که سال آتی میلادی برگزار می‌شود، به این کشور کمک کند تا قوی‌تر و موثرتر عمل کند.

لاوروف برای گفت‌وگو در مورد توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و همکاری‌های امنیتی در سفری رسمی به میانمار رفته است. پیشتر وزیر خارجه روسیه در سال ۲۰۱۳ از این کشور بازدید کرده بود. از آن زمان وضعیت داخلی در این کشور آسیایی تغییر کرده است؛ ارتش میانمار در فوریه گذشته میلادی قدرت را به دست گرفت و مقام‌های دولتی را به اتهام تقلب در انتخابات پارلمانی دستگیر و سپس دولت جدیدی را تعیین کرد که باعث اعتراضات و ناآرامی‌های گسترده در کشور شد.

روابط دیپلماتیک بین روسیه و میانمار در سال ۱۹۴۸ آغاز شد و دو کشور روابط دوستانه‌ای دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: مسکو انتظار دارد یک هیات بزرگ از میانمار در مجمع اقتصادی شرق که قرار است در شهر ولادیووستوک در شرق روسیه در ماه سپتامبر برگزار شود، شرکت کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.