stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 443815
  • 11 مرداد 1401 - 14:52
0

عشایر استان تهران از رفت و آمد در مناطق کوهستانی خودداری کنند/ ۱۸ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات

عشایر استان تهران از رفت و آمد در مناطق کوهستانی خودداری کنند/ ۱۸ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات
قلم | qalamna.ir :

فرشید ذبیحی روز سه شنبه با اشاره به وقوع سیل در شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه، دماوند و پاکدشت به خبرنگار گفت: اکنون اغلب عشایر کوچ رو در مناطق سیل‌زده حضور دارند که با توجه به شرایط نامساعد از عشایر می‌خواهیم از تردد غیر ضرور به ویژه در این مناطق خودداری کنند.

به گفته وی، عشایر در صورت ضرورت می‌توانند با در دست داشتن دفترچه عشایری از گردنه پلور دماوند خارج شوند.

عشایر استان تهران از رفت و آمد در مناطق خودداری کنند/ ۱۸ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات

برآورد اولیه خسارات ۱۸ میلیارد تومان است
مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه برخی از دام‌های عشایر و مسیرهای عشایری دچار خسارت شده افزود: برآورد اولیه از میزان خسارت به جامعه عشایری و زیرساخت‌های این مجموعه حدود ۱۸ میلیارد تومان است.

به گفته وی، مواد غذایی، دارو و سایر اقلام ضروری در مناطق عشایری در حال توزیع است اما در بخشی از مناطق به دلیل وقوع دوباره سیل مسدود شده که در حال پیگیری برای بازگشایی هستیم.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: عملیات بازگشایی مسیر و امدادرسانی از سرعت خوبی برخوردار است و با همه وجود در حال کاهش مشکلات عشایر هستیم و استاندار تهران با حضور در مناطق عشایری دشت لار از نزدیک در جریان آخرین وضعیت خدمت رسانی به عشایر و بازگشایی مسیرهای عشایری قرار گرفت.

عشایر استان تهران از رفت و آمد در مناطق خودداری کنند/ ۱۸ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات

به گفته وی، طبق تقویم کوچ، عشایر تا نیمه شهریور در مناطق سردسیر استان تهران از جمله منطقه لار حضور دارند و با توجه به سیل اخیر تلاش می کنیم با ارائه خدمات مناسب مشکلات عشایر را در این شرایط سخت کاهش دهیم.

ذبیحی تاکید کرد: توزیع آرد خوراکی و سیلندر گاز، خدمات پزشکی همچنین سایر اقلام ضروری از جمله پتو و مواد غذایی از دیگر خدماتی است که به عشایر ارائه خواهد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به شرایط جوی نامناسب تا پایان هفته گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی در ارتفاعات استان تهران تا پایان هفته شاهد بارش و احتمالا وقوع سیل خواهیم داشت به همین منظور از عشایر می‌خواهیم از تردد غیرضرور در ارتفاعات خودداری کنند.

بامداد پنجشنبه ۶ مرداد برخی نقاط استان تهران از جمله شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، شمیرانات و پاکدشت با حادثه سیل روبرو شد.

این حادثه خسارات زیادی به کشاورزان و عشایر این شهرستان‌ها وارد کرد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.