stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 443754
  • 10 مرداد 1401 - 10:55
1

انهدام باند آدم‌ربایی در شیراز و رهایی گروگان

انهدام باند آدم‌ربایی در شیراز و رهایی گروگان
قلم | qalamna.ir :

بنا بر گزارش دریافتی روز یکشنبه از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آدم‌ربایی در شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد:  در بررسی‌های بیشتر مشخص شد سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که پنج نفر بوده‌اند یک فرد ۲۰ ساله را به صورت مسلحانه ربوده و سپس متواری شده‌اند.
 فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ها و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران  پلیس فتا استان، در نهایت مخفیگاه ربایندگان در یکی از باغ شهرهای اطراف شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.
 سردار حبیبی با بیان اینکه مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی هر پنج نفر ربایندگان دستگیر، یک قبضه اسلحه گرم و تعدادی سلاح سرد از آنان کشف و فرد گروگان نیز به صورت صحیح و سالم آزاد شد.
 وی گفت: سرکرده ۳۰ ساله این باند دارای سابقه آدم ربایی در سال ۹۲ همچنین محکومیت قضایی ۲۵ ساله و متواری بوده است.
 وی درباره علت و انگیزه افراد از انجام این گروگانگیری عنوان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته، مشخص شد که ربایندگان در قبال آزادی گروگان درخواست مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از خانواده وی کرده بودند.
 فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه گروگان ۲۰ ساله تحویل خانواده وی شد، تاکید کرد: استان فارس محل ناامنی برای انجام فعالیت‌های مجرمانه است و مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که در صورت ارتکاب جرم با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

همچنین بنا بر گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این باره گفت: با اقدامات فنی ‌و پلیسی و نظارت مستقیم معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی شیراز پس از شناسایی محل اختفا آدم ربایان، گروگان ۱۶ ساله در سلامت کامل آزاد شد.
سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه آدم ربایان مسلح به سلاح گرم و سرد بودند و دستگیری آنان با درگیری مسلحانه همراه بود، گفت: آدم ربایان در ازای آزادی گروگان، تقاضای رمز ارز کرده بودند.
این مقام قضایی استان فارس با تقدیر از حضور میدانی فرمانده انتظامی استان و هدایت مستقیم عملیات آزاد سازی گروگان گفت: انتظار عمومی‌ از مجموعه قضایی و انتظامی همکاری متقابل و تعامل در راستای برقراری  امنیت است که این همکاری و هماهنگی بین دو مجموعه در اوج خود قرار دارد.
وی از تشکیل پرونده قضایی برای آدم ربایان و ارجاع به شعبه تخصصی خبر  داد و تصریح کرد: پرونده این باند آدم ربایی در دادسرا به صورت ویژه و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.