stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 443621
  • 08 مرداد 1401 - 18:53
2

۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فروش لیزینگی خودرو/پایان راه سارقان مسلح در شمال تهران

۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق فروش لیزینگی خودرو/پایان راه سارقان مسلح در شمال تهران
قلم | qalamna.ir :

پلیس تهران، سرهنگ سعید مجیدی اظهار داشت: شهروند خانمی از خریداران لیزینگی خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، مدیعامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت‌ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از وی کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه چهارم بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و مشخص شد که اعضای یک باند سه نفره‌ با خرید نمایندگی منحل شده، اقدام به کلاهبرداری کرده و در ادامه پی‌جویی‌های انتظامی، موفق شدند هر سه متهم  پرونده را شناسایی کنند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: کارآگاهان با پالایش‌های اطلاعاتی، توانستند مخفیگاه متهمان را در نمایندگی دیگری که در محدوده لواسان داشتند شناسایی کرده و در نهایت هر سه متهم در عملیات‌های هم‌زمان و منسجم دستگیر و برای بررسی‌های تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران انتقال دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بررسی‌های پلیسی به جرایم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده آنها به نام محمود اقرار کرد، پس از خرید یک نمایندگی منحل شده، یک دفتر در تهرانپارس اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی به دفتر ما مراجعه کرده و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول‌های متقاضیان به مبلغ ۲ میلیارد ریال رسید دفتر را تخلیه و متواری شدیم.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر جرایم احتمالی انجام و کارآگاهان موفق شدند سایر مال‌باختگان را نیز شناسایی کنند.

کشف کارگاه تولید گاز هلیوم تقلبی
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف کارگاه بزرگ تولید گاز هلیوم تقلبی و انهدام باند تولیدکنندگان آن در غرب تهران خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ کپسول آماده فروش از این کارگاه کشف شد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تهیه و تولید گازهای تقلبی هلیوم با برندهای معتبر در محله یافت‌آباد، رسیدگی به موضوع و کشف این کارگاه را تیمی از مأموران کلانتری یافت‌آباد برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از مأموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان که کارگاه بزرگی در محله یافت‌آباد بود، مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه سه متهم در محل دستگیر و در بررسی از این محل بیش از ۲۵۰ کپسول کوچک آماده برای توزیع در بازار که به‌صورت کاملاً غیرقانونی و غیرمجاز و تقلبی پرشده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۳۰ تا ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه پلیس به جرم خود و تهیه و توزیع گازهای تقلبی هلیوم با برندهای معتبر در سطح شهر تهران که برای پر کردن بادکنک و استفاده در جشن‌ها استفاده می‌شود، اعتراف کردند.

شناسایی مرکز ترک اعتیاد غیرقانونی در جنوب تهران
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از پلمب یک مرکز ترک اعتیاد غیرقانونی در جنوب تهران خبر داد و گفت: در این مرکز، ۷۰ بیمار تحت درمان غیرقانونی بودند که به مراکز معتبر منتقل شدند.
 
سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر وجود مرکزی غیرقانونی با عنوان مرکز ترک اعتیاد در محله مولوی رسیدگی و بررسی موضوع را تیمی از ماموران کلانتری این محل برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی محل مورد نظر را شناسایی کردند افزود: در بررسی مرکز فوق، هیچ گونه علامت و مشخصه‌ای نداشت که با اخذ مجوز قضایی به محل مراجعه و در یک عملیات منسجم و ضربتی چهار نفر از عاملان اصلی دستگیر و در بررسی به عمل آمده ۷۰ نفر را به زور و اجبار برای مداوا نگهداری کرده همچنین خود را مأموران پلیس معرفی کرده بودند که محل با دستور قضایی پلمب شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۴۰ تا ۵۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری غیرقانونی نفرات برای مداوا و ترک اعتیاد بدون هرگونه مجوز قانونی اعتراف کردند که همه بیماران به یکی از مرکز قانونی ترک اعتیاد معرفی شدند.

۱۶ فقره سابقه سرقت با عنوان حمل اثاثیه منزل
سرکلانترهشتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار که با کامیون با عنوان حمل اثاثیه منزل اقدام به سرقت می کرد، دستگیر شد و به دو فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ حسین مافی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۵ رازی و اعلام شکایت از فردی که با کامیون خود به عنوان حمل کننده اثاثیه منزل با فریب و خوراندن آب میوه مسموم اقدام به سرقت اثاثیه منزل وی کرد،   رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم در اختیار تیمی از ماموران مجرب کلانتری قرار گرفت و تحقیقات میدانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در حالی که مشغول تخلیه اسباب و اثاثیه سرقتی بود غافلگیر و دستگیر شد و همه وسایل سرقتی کشف و به کلانتری انتقال داده شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در استعلام به عمل آمده متهم دارای ۱۶ فقره سابقه سرقت است ادامه داد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه پلیس به جرم خود و سرقت اسباب و اثاثیه منزل با عنوان حمل کننده اثاثیه و سپس مسموم کردن مال باخته با آب میوه همچنین دو فقره سرقت مشابه اعتراف کرد که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند. ‌

پایان راه سارقان منزل مسلح در شمال تهران
سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق حرفه‌ای منزل با هوشیاری پلیس خبر داد و گفت: از متهمان دو قبضه سلاح گرم و ۲۵ تیر جنگی کشف شد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی افزود: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس درحال گشت زنی در شهرک قدس به یک دستگاه خودرو ۲۰۶ مشکی رنگ با راننده و دو سرنشین که در حال زاغ زنی یک منزل بودند، مشکوک می‌شوند.

وی اضافه کرد: متهمان با رویت خودرو پلیس با سرعت از محل متواری شدند که پس از تعقیب و گریز و تیراندازی، ۲ نفر از متهمان دستگیر و یک نفر دیگر متواری شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اولیه از خودرو متهمان دو قبضه سلاح کلت کمری و ۲۵ عدد فشنگ و یک قبضه سلاح سرد و آلات و  ادوات سرقت کشف شد و متهمان ۳۰ و ۳۲ ساله به جرم خود و سرقت منزل با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

کشف ۵۰ فقره سرقت در تهران
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند چهار نفره سارقان محتویات خودرو در غرب تهران خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان بیش از ۶۰ قلم انواع لوازم خودرو سرقتی کشف شد.

سرهنگ پیمان لطیفی افزود : در پی افزایش سرقت لوازم خودرو در محله مهرآباد جنوبی، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از ماموران با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه چهار نفر از متهمان را در محل دستگیر و در بررسی از محل ۵۰ دستگاه انواع ضبط و باند خودرو ۳ دستگاه آمپلی و چهار حلقه رینگ و لاستیک و پنج عدد جعبه ابزار خودرو کشف شد که به کلانتری انتقال داده شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۴۰ تا ۴۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو در محله مهرآباد و غرب تهران اعتراف کردند همچنین تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند.

دستگیری سارق داخل خودرو با ۲۵ فقره سرقت در تهران
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک سارق داخل خودرو و کشف ۲۵ فقره سرقت اموال داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ قاسم موسوی‌فر اظهار داشت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر سرقت داخل خودرو در محدوده خیابان پیروزی و سرقت ضبط، مبلغ ۷۰ میلیون ریال وجه نقد، دسته چک، مدارک و حلقه ازدواج شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی کارآگاهان مشخص شد یک سارق با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری تیبا با پرسه زنی در خیابان و تخریب قفل در خودرو اقدام به سرقت از داخل خودروی پارک شده در کنار خیابان کرده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از انجام امور تخصصی، سارق شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی‌های پلیس به ۲۵ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

مراقب کلاهبرداران محرم باشید
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به اینکه مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند، درباره ترفندهای کلاهبرداری در ایام ماه محرم هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم، افراد سودجو با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان از جمله بیماران کرونایی یا جمع آوری وجه جهت کمک های مردمی و توزیع نذری در تکایا و هیات‌های مذهبی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: شهروندان هرگونه واریز وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کرده و برای پیشگیری از سرقت یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند.

وی افزود: در روشی دیگر از این کلاهبرداری‌ها نیز شاهد کلاهبرداری با عنوان فروش اقلام و اجناس مخصوص ایام محرم هستیم که در این شگرد مجرمانه، مجرمان با ایجاد صفحات درگاه بانک جعلی (فیشینگ) به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.

رئیس پلیس فتا تهران توضیح داد: در این روش مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام محرم با کمترین قیمت، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می کنند.

وی افزود: هموطنان باید دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارند فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است اقدام کنند و هرگز فریب‌ آگهی‌های دروغین را نخورند.

گودرزی با اشاره به متصور بودن افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام گفت: یکی از مهمترین اهداف پلیس در فضای مجازی، ارتقای سطح سواد رسانه ای شهروندان در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در راستای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: شهروندان می توانند برای ارتقای اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  مراجعه و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق اطلاع رسانی کنند.

لزوم ثبت شماره سریال اموال
معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه طرح ها ی مختلفی در سطح شهر تهران درحال اجراست و در این راستا تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف می شود، گفت: ثبت شماره سریال اموال لازم و ضروری است و از طریق ثبت شماره سریال با سرعت بیشتری می توان به فرایند تحویل اموال به مال باخته‌ها رسیدگی کرد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اشاره به اینکه در حوزه مقابله با سارقان، طرح‌های رعد پلیس پیشگیری و طرح کاشف پلیس آگاهی و طرح های دیگر بطور مستمر در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حال انجام و اجرا است، اظهار داشت: طرح برخورد با سارقان و مالخران با اقتدار در دستورکار پلیس پایتخت قرار دارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه توصیه می شود شهروندان شماره سریال اموال خود را در محلی مناسب ثبت و نگهداری کنند، افزود: ثبت شماره سریال اموال لازم و ضروری است زیرا در جریان کشف اموال مسروقه از طریق ثبت شماره سریال به سرعت بیشتری می توان به فرایند تحویل اموال به مالباخته‌ها رسیدگی کرد.

دستگیری سارق مغازه با همکاری کاسبان بازار مولوی
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک سارق مغازه و کشف ۱۱فقره سرقت توسط ماموران پلیس آگاهی تهران خبر داد و گفت: سارق با همکاری کاسبان بازار خیابان مولوی دستگیر شد.

سرهنگ هوشنگ کاکاوندی افزود: با تماس  کاسبان خیابان مولوی با مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر دستگیری یک سارق مغازه پس از وقوع  سرقت از مغازه سیگار فروشی، ماموران کلانتری بازار وارد عمل شدند و پس از دستگیری، متهم را برای پی جویی‌های انتظامی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار دادند.

وی اضافه کرد: کاسبان این محدوده اظهار می کردند پس از وقوع یک فقره سرقت از مغازه سیگار فروشی، دوربین های مدار بسته در محدوده مغازه سیگار فروشی را بازبینی و تصویر به دست آمده از سارق را در اختیار همه کسبه محل قرار داده تا به محض حضور مجدد سارق در محل با پلیس تماس و متهم را معرفی کنند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران افزود: متهم در تحقیقاتی پلیس به ارتکاب ۱۱ فقره سرقت و فروش اموال سرقتی به مالخر معین به قیمت پایین تر از نرخ بازار اعتراف کرد.

سرهنگ کاکاوندی با بیان اینکه در این رابطه مالخر اموال سرقتی نیز شناسایی و دستگیر شد افزود: از مخفیگاه مالخر تعدادی اموال مسروقه کشف و متهم به مالخر این اموال اعتراف کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.