stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 443536
  • 07 مرداد 1401 - 18:53
1

کامرانی‌فر: نگران‌ پرداخت پول ویلموتس از محل مطالبات‌مان در فیفا هستیم

کامرانی‌فر: نگران‌ پرداخت پول ویلموتس از محل مطالبات‌مان در فیفا هستیم

دبیر کل فدراسیون فوتبال می‌گوید قرار است تاییدیه‌های مربوط به مجوز VAR به این فدراسیون ابلاغ شود تا بقیه امور مربوط به این سیستم پیش برود.

قلم | qalamna.ir :

حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال، ظهر جمعه در حاشیه سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک داوران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی از داوران برتر کشور دعوت شدند تا کلاس خود را کنار مدرس اسپانیایی پیش ببرند تا خود را برای لیگ برتر آماده کنند.

او درباره نیمکت‌های شلوغ مسابقات گفت: با این مساله برخورد خواهد شد. باید یک مدل جدید و یک رفتار درستی برای قضاوت داوران صورت بگیرد.

کامرانی‌فر درباره سیستم VAR گفت: همه کارها انجام شده و ما منتظر مجوز هستیم و به محض این که تاییدیه به دست فدراسیون فوتبال برسد، ما امکانات لازم را برای حضور این سیستم فراهم خواهیم کرد. امیدوارم هر چه سریع‌تر این سیستم به فوتبال ما بیاید.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حضور نیافتن داوران ایرانی در تورنمنت‌های بین‌المللی گفت: سال گذشته هم داوران ما مجوز نداشتند و فقط در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند. نامه رسمی‌ای(درباره محرومیت داوران ایرانی در بازی‌های بین‌المللی) به دست ما نرسیده است. ما آموزش داوران برای دریافت لایسنس VAR را خیلی وقت است که شروع کردیم و به محض این که مجوز لازم را دریافت کنیم، کارهای خود را پیش می‌بریم.

او درباره پرونده مارک ویلموتس گفت: پس از این که رای پرونده این مربی آمده است، در روزهای آینده از اعضای هیات رییسه تقاضا کردیم تا در مورد رای این مربی تصمیم‌گیری کنند. درباره جزییات قرارداد نمی‌خواهم صحبت کنم اما در قرارداد مشخص شده است که ما در چه زمانی باید مطالبات را پرداخت کنیم. چیزی که نگران‌کننده است، این است که برای پول ولیموتس از محل مطالبات ما در فیفا پول کاسته می‌شود و این موضوعی است که برای ما جای نگرانی دارد و می‌خواهیم در این رابطه مذاکرات لازم را انجام دهیم.

کامرانی‌فر درباره ۲ میلیون یورویی که در زراعت بانک ترکیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: این‌ها مسائل حقوقی است و اجازه بدهید دوستان حقوقی ما جواب بدهند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به پیگیری نشدن بحث مجوز حرفه‌ای و امکان تعلیق فوتبال ایران گفت: ما ۵ روز پیش، تیم جدید مجوز حرفه‌ای را اعلام کردیم. با توجه به این مساله که یک فصل، لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده است و ما زمان لازم را داریم، بحث‌های مربوط به کارهای مجوز حرفه‌ای را پیش بردیم. من این را شفاف بگویم. بحث مجوز حرفه‌ای تا هفته قبل برعهده سازمان لیگ فوتبال بود و ما تصمیم گرفتیم تا مجوز حرفه‌ای به فدراسیون فوتبال انتقال پیدا کند. تمام کارهای مجوز حرفه‌ای در حال پیش رفتن است.

او درباره سفر دراگان اسکوچیچ به ترکیه گفت: هر سفری که سرمربی تیم ملی می‌خواهد، با موافقت فدراسیون انجام می‌شود. او پس از این سفر به کشور خود برمی‌گردند. دیدن بازیکنان لژیونر، جزو برنامه‌های اسکوچیچ بوده است و ایشان در فیفا دی، تمام بازیکنان مد نظر خود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کامرانی‌فر درباره رد صلاحیت برخی کاندیدای فدراسیون فوتبال گفت: تا این لحظه، هیچ کدام از عزیزانی که ثبت‌نام کردند، رد یا تایید نشده‌اند. کمیته بدوی انتخابات به صورت شکلی این نامزدها را بررسی کرده است و برخی عزیزان در پرونده‌شان مدارکی را نداشته‌اند. ما نامه رسمی زدیم که مدارک‌شان را کامل کنند و ۲ روز فرصت دارند که اعتراض خود را به استیناف بدهند. چه بسا استیناف بررسی مجدد کند و نظر دیگری داشته باشد. پس از رای استیناف، لیست نهایی، ۲۱ روز قبل از مجمع اعلام می‌شود. کمیته استیناف بررسی می‌کند. کمیته بدوی هم برای ۵ امضا و امور مربوطه کارهای لازم را انجام می‌دهد. کمیته بدوی و کمیته استیناف کاملا مستقل از هم هستند و توسط مجمع انتخاب شده‌اند. این کمیته‌ها هر تصمیمی بگیرند، برای فدراسیون قابل اجرا است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که مریم آزمون مصوبه از هیات رییسه برای فعالیت در تیم ملی دریافت کرده‌اند؟ گفت: ایشان مصوبه دارند. در جلسه‌ای که ۸ عضو هیات رییسه حضور داشتند، انتخاب سرمربی تمامی رده‌های پایه و تیم ملی بانوان به سرپرست فدراسیون فوتبال سپرده شد. این مساله را همه امضا کرده‌اند. حضور خانم آزمون و همه سرمربی‌های رده‌های پایه قانونی است و مصوبه هیات رییسه را دارند. این دستور جلسه چون محرمانه است، نمی‌توانم آن را ارائه دهم. تا زمانی که هیات رییسه تکمیل شود،‌ این فرایند قانونی است.

او درباره تیم المپیک ایران و درباره این که برخی از اعضای تیم ملی امید حق حضور در ترکیه را برای مسابقات کشورهای اسلامی نداشته‌اند، اظهار کرد: ما در کمیته المپیک جلسات زیادی داشتیم. در این مسابقات مشخص شده است که هر تیمی با چه تعداد بازیکن و همراه می‌تواند به این کشور برود. بازی‌ کشورهای اسلامی مثل المپیک کمپی دارد و ما خواستیم تا افراد اضافه حضور پیدا نکند و یک سری مقررات است که از اختیارات ما خارج است.

کامرانی‌فر درباره این که گفته می‌شود برخی اعضا می‌توانند در بیرون از کمپ مسابقات کشورهای اسلامی حضور داشته باشند، گفت: کمیته پزشکی با وجود بحث کرونا، در حال بررسی این مساله است. کمیته فنی و کمیته جوانان ما در حال بررسی این مساله است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره شکایت دستیار سابق مهدی مهدوی‌کیا در تیم ملی امید گفت: نحوه پرداخت مالی به مربیان خارجی با توجه به این که ما مراودات مالی نداریم، برای ما سخت است و ما باید به صورت نقدی پول بدهیم. ایشان موقعی که در ایران بودند، بخشی از حقوق خود را دریافت کردند اما زود وارد پروسه شکایت شدند. هر زمان که ایران می‌آمدند، می‌توانستند پول خود را بگیرند. در قرارداد قید شده بود که پول‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

او در پایان درباره درگیری سرمربیان هوادار و نساجی در اردوی ترکیه گفت: اینقدر کارهای ما زیاد است که نمی‌توانیم در همه امور به جزییات آن وارد شویم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.