stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 443463
  • 06 مرداد 1401 - 18:53
4

پاکسازی فرحزاد از لوث معتادین متجاهر/ کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو 

پاکسازی فرحزاد از لوث معتادین متجاهر/ کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو 
قلم | qalamna.ir :

عصر پنجشنبه از پلیس تهران، سرهنگ ضرغام آذین با اشاره به پاکسازی محله فرحزاد با دستور سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت و همکاری شهرداری تهران، بیان داشت: منطقه فرحزاد تهران از سالها قبل، محل تجمع معتادین متجاهر شده بود که در اقدامی جهادی این منطقه از لوث معتادین متجاهر و فروشنده مواد مخدر پاکسازی و در این منطقه به منظور برقراری و استقرار امنیت و جلوگیری از بازگشت این منطقه به وضعیت قبلی تعداد پنج عدد کیوسک پلیس مستقر شد.

وی با اشاره به حضور ۲۴ ساعته ماموران پلیس در منطقه فرحزاد گفت: منطقه فرحزاد منطقه ییلاقی و خوش آب و هوایی است که می‌تواند محل مناسبی برای تجمع و حضور شهروندان برای  فراغت در روزهای تعطیل باشد.

سرهنگ آذین با قدردانی از همراهی و همکاری شهرداری تهران در انجام این ماموریت بزرگ بیان داشت :برای گسترش و تثبیت امنیت و آرامش این منطقه لازم است که سازمان های مربوطه از جمله شهرداری امکانات رفاهی تفریحی لازم را برای شهروندان در این محل فراهم آورند اقداماتی از قبیل استقرار وسایل ورزشی و سایل بازی و سرگرمی برای کودکان و برای ارائه مواد غذایی و تنقلات لازم و ضروری به نظر می رسد.

کشف سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در شمال غرب تهران
 
رییس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف دو قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در شمال غرب پایتخت خبر داد.

سرهنگ مهدی تاجیک با اعلام این خبر گفت: در پی خبر دریافت مبنی بر حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز توسط فردی در حوالی خیابان شاهین شمالی رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران  پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

وی افزود : با انجام اقدامات گسترده روز گذشته پنجم مرداد ماه مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، این فرد در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و از مخفیگاهش یک قبضه کلت جنگی و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ تاجیک  با اشاره به اینکه متهم با اعتراف به بزه انتسابی محل تهیه این سلاح ها را استان های غربی کشور اعلام کرد افزود:پس از تکمیل پرونده متهم برای  سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

 پاکسازی فرحزاد از لوث معتادین متجاهر/ کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو 

دزدی کارگر از منزل کارفرما به ارزش ۳۵ میلیارد ریال 

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان منزل خبر داد که با همدستی کارگر شاکی اقدام به سرقت منزل به ارزش ۳۵ میلیارد ریال کرده بودند. 
 
سرهنگ سعید دالوند بیان داشت: بیست و ششم تیر ماه پرونده ای مبنی بر سرقت منزل از کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) به پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکی اظهار داشت، برای  انجام کارهای اداری به همراه اعضای خانواده و کارگر خود از منزلش واقع در بلوار ارتش خارج و به سمت شمال کشور عزیمت کرده ولی  پس از بازگشت به منزل متوجه بهم خوردگی اموال منزل و سرقت گاو صندوق منزلش حاوی طلاجات، مدارک شخصی، وجه نقد و  یک قاب ساعت مچی و همچنین سرقت یک دستگاه دوربین عکاسی،  تعداد زیادی ادکلن های اورجینال و گران قیمت توسط سارق یا سارقان شده است.

وی با اشاره به اینکه از آثار به جای مانده از صحنه سرقت نشان از داخلی بودن سرقت بود عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد ساعت چهار بامداد بیست و چهارم تیر ماه دو مرد جوان با استفاده از ریموت، درب پارکینگ را باز کرده و پس از ورود و گذشت حدود ۴۵ دقیقه با در دست داشتن چند عدد چمدان و کیف محل را ترک کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات پلیسی در این خصوص معلوم شد کارگر شاکی با سارقان در ارتباط بوده  و سرقت با طرح و نقشه از پیش طراحی شده توسط کارگرمنزل شاکی صورت گرفته است.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضایی کارگر مال باخته دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد ابراز داشت: متهم در پی جویی های انتظامی به سرقت از منزل شاکی با همکاری دو همدستش به علت داشتن مشکلات مالی واعتیاد به مواد مخدر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارگر مال باخته کلید های منزل را در مسافرت سرقت و در اختیار سارقان قرار داده بود ادامه داد: با دستگیری هر دو همدست متهم و بررسی های بیشتر از مخفیگاه آنان تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف و متهمان به فروش تعدادی از این اموال  به مالخر معینی اعتراف کردند.

کشف ۵۰۰ کیلو آرد خارج از شبکه 

سرکلانترسوم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۵۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق در مرکز تهران خبر داد و گفت : کارشناسان ارزش آرد کشف شده را ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ کیومرث حسنوند بیان داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۴۸ انقلاب در حال گشت زنی به وانت پیکانی که در قسمت باری خودرو اجناسی بارگیری و با پوششی پنهان شده و به نظر سنگین وزن بوده مشکوک می شوند.

وی افزود: جهت بررسی بیشتر به خودرو مراجعه که در بررسی اولیه از داخل خودرو ۱۰ گونی آرد به مقدار ۵۰۰ کیلوگرم کشف و به کلانتری منتقل شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد : متهم ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل و فروش آرد خارج از شبکه اعتراف کرد.

جزئیات دستگیری برادر و خواهری که ۵۰ میلیارد ریال از منازل سرقت کرده بودند 

جانشنین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری برادر و خواهری که ۵۰ میلیارد ریال از منازل شمال تهران سرقت کرده بودند خبر داد و گفت: متهمان به پنج فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

سردار حمید هداوند بیان داشت: سی ام خرداد ماه پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۰۳ گاندی تشکیل و با دستور قضایی مبنی بر شناسایی و دستگیری متهمان به پایگاه سوم پلیس آگاهی این فرماندهی ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان زبده این پلیس مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند. 

وی عنوان کرد: بررسی های کارآگاهان نشان از این داشت، مال باخته برای مدت کوتاهی از منزل خارج شده است و زن و مردی موتورسوار با استفاده از پنجره ساختمان وارد منزل مسکونی شاکی شده و تعدادی اموال با ارزش از قبیل طلا و جواهر به ارزش  ۲۰ میلیارد ریال سرقت و قبل از رسیدن مال باخته به منزلش از محل متواری شدند.

این ارشد مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش مستمر همکارانم در پایگاه سوم پلیس آگاهی مالک موتورسیکلت که از متهمان سابقه دار بوده و به دفعات مختلف تحت تعقیب و کیفر بوده است، شناسایی شد.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران ابراز داشت: با جمع بندی اطلاعات به دست آمده و شناسایی مخفیگاه متهم پس از هماهنگی های قضایی این برادر  و خواهر در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهشان در محدوده خیابان مدنی دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

سردار هداوند با اشاره به اینکه در بررسی های بیشتر از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال سرقتی از قبیل چند تخته فرش و طلا و جواهر کشف شد افزود: با شناسایی مالکان این اموال پرده از پنج فقره سرقت مشابه برداشته شد و متهمان که چاره ای جز به اعتراف نداشتند به سرقت های ارتکابی اعتراف کردند.

 پاکسازی فرحزاد از لوث معتادین متجاهر/ کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو 

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو 

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو  کلاهبردار حرفه ای و اعتراف به هشت فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو به مبلغ۱۰ میلیارد ریال خبر داد. 
 
سرهنگ قاسم دستخال در توضیح این خبر، بیان داشت:  پرونده ای  با موضوع کلاهبرداری به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی پرونده پس از مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی عنوان کرد، برای خرید اقساطی یک دستگاه خودروی نیسان دو گانه سوز با متهمان در فضای مجازی آشنا شدم و پس از ترغیب این افراد و دعوت من به دفتر کاری شان، به دفتر فروش آنان که دو نفر در آن مشغول به کار بودند، مراجعه کردم، خودروی نیسان را با پیش پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صوری اقساطی خریداری کردم و قرار شد با پاس شدن چک مبلغ پیش پرداخت، خودروی معامله شده را به من تحویل دهند. ولی خودرو در موعد تعیین شده، تحویل نشد و اکنون متوجه شدم که دفتر فروش بسته شده و کارمندان وی متواری شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این دفتر مرتکب جرایم مشابه دیگری هم شده اند، گفت: با تجمیع پرونده های مشابه مشخصات و هویت متهمان شناسایی شد .

سرهنگ دستخال گفت: در نهایت با تلاش های شبانه روزی، کارآگاهان پایگاه سوم مخفیگاه یکی از متهمان  در محدوده خیابان سی متری جی  شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان برای دستگیری وی به آن محل اعزام و موفق شدند، متهم را در مخفگیاهش دستگیر کنند.

پرده برداری از راز سرقت از موزه همدان با اعتراف صریح متهم 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از راز سرقت موزه استان همدان با اعتراف صریح متهم خبر داد و گفت: متهم علت سرقت را بدهی سه میلیارد ریالی موزه استان همدان اعلام کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دستگیری متهمی توسط تیمی از ماموران  کلانتری ۱۱۹ مهرآباد و کشف ۱۳ قطعه  عتیقه از آثار تاریخی موزه استان همدان، ماموران این پلیس تحقیقات خود را از متهم آغاز و متهم در روز جاری در حضور تعدادی از خبرنگاران پایتخت به جرم خود اعتراف کرد. 

وی افزود: متهم ۵۰ ساله در جواب این سوال که به چه علت و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده اعتراف کرد، مدتی در موزه شهر همدان مشغول کار و کارمند موزه بوده و خدماتی را اعم از خرید و کرایه لوازم به این موزه ارائه کرده و موزه موصوف مبلغ  حدود سه میلیارد ریال  به وی بدهکار بوده که  مسئولان این موزه توجهی به  تقاضای وی نداشته  و از پرداخت این مبلغ خودداری می کردند که نهایتاً مدتی پیش تصمیم  به سرقت از این موزه گرفته است. 

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه متهم صراحتاً اعتراف کرد اشیای عتیقه را از موزه استان همدان سرقت کرده تصریح کرد: در بررسی به عمل آمده در سوابق متهم یک فقره پرونده قضائی به جرم سرقت از موزه دارد و متهم  به  قصد فروش اشیاء عتیقه به شهر تهران سفر کرده بود که توسط ماموران کلانتری مهر آباد  دستگیر شده است.  

رییس پلیس پیشگیری تهران در پایان با بیان اینکه از ادارات و ارگان ها به خصوص میراث فرهنگی که آثار گرانبها و میراث ملی در اختیار آنان قرار دارد درخواست داریم در صورت وقوع مواردی مشابه مراتب را سریعا به پلیس اطلاع رسانی تا اقدامات به موقع و لازم انجام شود خاطرنشان کرد: متهم  پس از پی جویی های انتظامی به مرجع قضائی معرفی شد.

اخاذی از مال باختگان پس از سرقت 

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای خودرو و کشف دو خودرو سرقتی خبر داد و گفت: متهم پس از سرقت خودرو اقدام به اخاذی از مال باختگان می کرد.

سرهنگ پیمان لطیفی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندی به کلانتری ۱۵۴ چیتگر مبنی بر سرقت خودرو وی در هفته گذشته و تماس های سارق و درخواست مبلغی جهت پس دادن خودرو رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۵۴ چیتگر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: تیم  مجربی از ماموران با اخذ مجوز قضایی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه به مخفیگاه متهم مراجعه و متهم را دستگیر و در بررسی اولیه از محل دو دستگاه خودرو سرقتی کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت و اخاذی از مال باختگان و سرقت دو دستگاه خودرو معترف که مال باختگان شناسایی شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.