stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 443280
  • 04 مرداد 1401 - 14:52
0

آیین تشییع شهید نیروی انتظامی چهارشنبه در کرمان برگزار می‌شود

آیین تشییع شهید نیروی انتظامی چهارشنبه در کرمان برگزار می‌شود
قلم | qalamna.ir :

روز سه‌شنبه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا ناظری افزود: در ادامه عملیات‌ جان برکفان فرماندهی انتظامی استان کرمان علیه گروه‌های قاچاق، شامگاه دوشنبه سوم مرداد ماه ماموران تیم گشت پایگاه شهید خواجویی بهرامجرد از توابع کرمان هنگام پایش خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه خودرو سواری و وانت مشکوک شدند و دستور ایست دادند که هر دو خودرو با افزایش سرعت از محل متواری شدند و بلافاصله ماموران اقدام به تعقیب آنان کردند.
وی ادامه داد: طی عملیات تعقیب و مراقبت ماموران با توقیف خودرو وانت، ۶۹۷ کیلو موادمخدر شامل ۵۰۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۱۸۸ کیلو و ۴۱۰ گرم حشیش کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد.

به گفته سردار ناظری، در ادامه به دنبال اعزام تیم کمکی از پلیس مرکز استان به محل درگیری، سرنشینان خودرو پژو پارس اشرار اقدام به تیراندازی به سمت ماموران پلیس کردند که در مواجهه با آتش سنگین ماموران، عرصه را بر خود تنگ دیده و به سمت  محور کرمان – بم متواری شدند.
فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به سابقه شرارت و ناامنی این اشرار در منطقه جنوب شرق کشور، ماموران جان بر کف پلیس کرمان تمامی توان خود را برای دستگیری این اشرار به کار گرفتند و در نهایت با تعقیب، مراقبت و آتش پرحجم ماموران در محور کرمان- بم (حوالی سه راهی راین)، ۶ شرور به هلاکت رسیدند.
وی با اشاره به سابقه شرارت و ناامنی، گروگانگیری و حمله مسلحانه و حمل موادمخدر اشرار به هلاکت رسیده در منطقه جنوب شرق کشور، بیان کرد: طی این عملیات علاوه بر مواد مخدر کشف شده سه قبضه سلاح کلاش، ۱۷ قبضه خشاب و مقادیر زیادی فشنگ جنگی کشف و متاسفانه پنج تن از همرزمان مجاهد پلیس، مجروح و سرهنگ دوم علی برزگرپور نیز به عنوان یکی از نیروهای شجاع که در تمامی عملیات‌ نقش محوری بر عهده داشت و بارها تا مرز شهادت پیش رفته بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سردار ناظری با اشاره به اینکه سایر اعضای این باند در سایر استان های کشور نیز تحت رصد اطلاعاتی پلیس قرار دارند و بزودی مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت اظهارداشت: همانگونه که انتظار می‌رود با متعرضان به ماموران در محل وقوع جرم برخورد خواهد شد و در این زمینه قوانین بازدارنده ای نیاز است که  از سوی نهادهای مربوطه تصویب و اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به نقش محوری استان کرمان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود این مواد به استان های مرکزی و سایر نقاط دنیا، یادآور شد: در سال جاری حدود ۲۸ تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است.

اشرافیت اطلاعاتی بر قاچاقچیان مواد مخدر

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در حاشیه بازدید از کشفیات حاصل از درگیری شب گذشته ماموران پلیس با سوداگران مرگ که منجر به شهادت سردار سرتیپ دوم علی برزگر و هلاکت ۶ شرور مسلح شد، افزود: اقدامات سربازان جان برکف نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان جای تقدیر دارد و در این زمینه توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به اینکه در درگیری اخیر شش نفر از اشرار بین المللی به هلاکت رسیدند ادامه داد: در این  درگیری مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز کشف شده است.
وی تصریح کرد: هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و نیروهای عمل کننده در مسیر مبارزه با مواد مخدر برقرار است.
حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: این عملیات افتخارآفرین و موفقیت‌آمیز نشان‌دهنده آن است که تمامی گروه‌های شرارت و قاچاق تحت رصد نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: این عملیات همچنین نشان می‌دهد کوچکترین اقدام در ایجاد اخلال در امنیت و آرامش مردم  با برخورد قاطع نیروی عمل‌کننده روبه رو می‌شود و از این‌رو درس عبرتی برای کسانی است که تلاش می‌کنند که امنیت مردم را با اخلال مواجه  کنند.

نیروی انتظامی قاطعانه در تامین امنیت مردم تلاش می‌کند

استاندار کرمان نیز از اقدامات و مجاهدت‌های نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان تقدیر کرد و در همین ارتباط افزود: نیروی انتظامی با تمام توان خود در شرایط دشوار کنونی، قاطعانه در راستای تامین امنیت مردم تلاش می‌کند.
محمد مهدی فداکار افزود: اعضای ۶ نفره که در درگیری شب گذشته ماموران پلیس با سوداگران مرگ که به هلاکت رسیدند از اعضای باندهای شرارت بودند که شرارت‌های متعددی را در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور داشته‌اند.
وی تصریح کرد: در این درگیری تمامی اشرار حاضر در صحنه به هلاکت رسیده‌اند و مقادیر زیادی مواد مخدر، سلاح، مهمات و تجهیزات از آنها کشف شده است.
استاندار کرمان تاکید کرد: همه مردم باید قدردان تلاش های نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر و تامین امنیت جامعه باشند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.