stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 442998
  • 31 تیر 1401 - 10:52
1

پلیس راهور استان همدان از آغاز طرح توقیف ساعتی وسایل نقلیه متخلف خبر داد

پلیس راهور استان همدان از آغاز طرح توقیف ساعتی وسایل نقلیه متخلف خبر داد
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ غلامعلی همایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: پیشتر ماموران راهور در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز از سوی رانندگان و راکبان موتورسیکلت نسبت به توقیف وسیله نقلیه و انتقال آن به پارکینگ اقدام می کردند.

وی اظهار داشت: به منظور ترغیب و تشویق رانندگان متخلف برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از انجام یا تکرار تخلفات حادثه ساز، این قبیل خودروهای متخلف به صورت موقت توقیف شده و بر روی آنها بنر یا پارچه نوشته حاوی نوع تخلف قرار می گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: مشخصات راننده و خودروی متخلف ثبت و در صورت تکرار تخلف، عوامل پلیس راهور علاوه بر جریمه، وسیله نقلیه را به پارکینگ هدایت می کنند.

سرهنگ همایی گفت: همچنین در صورت برخورد عوانل پلیس با موتورسیکلت افراد متخلف، به جای انتقال آن به پارکینگ، وسیله نقلیه توسط عوامل پلیس راهور به مدت ۲ ساعت در محل توقیف می شود.

وی اضافه کرد: البته در این مدت زمان، موتورسواران متخلف در قالب طرح «موتوریار» همیار پلیس شده و  پس از پوشیدن کاور مشخص به صورت نمادین با پلیس در برقراری نظم ترافیکی همکاری می کند.

وی درباره صدور گواهینامه نیز گفت: در گذشته پنج نوع گواهینامه شامل پایه سه، ۲ ، یک، ویژه و موتورسیکلت صادر می شد که هم اینک همه این گواهینامه ها در یک کارت تجمیع شده است.

به گفته سرهنگ همایی، لازمه صدور گواهینامه برای افراد با سنین بالای ۷۰ سال ارائه گواهی از سوی کمیسیون پزشکی است و تمدید مدت زمان و اعتبار گواهینامه فرد متقاضی نیز به نظر پزشک بستگی دارد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.