stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 442705
  • 27 تیر 1401 - 18:44
0
مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان:

توسعه مدرسه سازی در اهواز ضروری است

توسعه مدرسه سازی در اهواز ضروری است
خوزستان - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: تراکم جمعیت در شهرستان اهواز بالاتر از سایر نقاط خوزستان است لذا روند مدرسه سازی در اهواز باید بیشتر رونق بگیرد.
قلم | qalamna.ir :

علی قربانی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان دوشنبه در آیین افتتاح دبستان دخترانه ۱۵ کلاسه خیر ساز در منطقه کمپلو اهواز بیان کرد: در سال های اخیر بیشترین تمرکز بر ساخت مدرسه در مناطق روستایی بود که در ۲ سال گذشته پروژه مدرسه سازی در شهرهای استان نیز رونق بیشتری گرفته است. 

وی گفت: در شمال و شمال شرق استان مدارس سنگی وجود دارد که کار ساخت مدارس ساختمانی و جایگزینی این مدارس آغاز شده است اما برای سرعت بخشیدن به این کار و برچیدن مدارس سنگی نیاز به کمک خیران و دولت است.

قربانی با بیان اینکه از وزارت نفت انتظار بیشتری برای کمک به ساخت مدرسه در استان می رود افزود: در سه سال اخیر سرانه آموزشی در خوزستان ۳.۹ مترمربع بود که امسال این سرانه با مدرسه سازی که انجام گرفت به ۴.۹۶ مترمربع رسیده است که تا میانگین کشوری (۵.۲ مترمربع) فاصله ای ندارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار داشت: در این مدت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع مدرسه در خوزستان ساخته شده است که بی شک بدون کمک خیران به این رقم نمی رسیدیم.

وی در ادامه با اشاره به مدرسه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت اظهار داشت: مدرسه دخترانه منطقه کمپلو اهواز ۲ هزار مترمربع مساحت دارد و دارای ۱۵ کلاس درس است که در مدت ۲ سال تکمیل و ساخته شده است،  این مدرسه چند سال به دلایلی نیمه کاره رها شده بود که با کمک خیر مدرسه ساز “عدنان موسی پور”  ساخته شد.

قربانی گفت: از بین مدارسی که با کمک این خیر ساخته شده این مدرسه دارای امکانات و تجهیزات به روز و با استاندارد بالا است.

در ادامه این مراسم صادق گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز افزود: مدرسه سازی یک توفیق الهی است و مجموعه خیران مدرسه ساز از پدیده های ارزشمند کشور هستند.

وی اظهار داشت: یکهزار دانش آموز که قبلا در ۲ ساختمان با قدمت ۶۰ سال درس می خواندند می توانند از این پس در این مدرسه که امروز افتتاح شد مشغول به تحصیل شوند.

گمراوی گفت: ۳۶ پروژه آموزشی و فرهنگی و ۱۶۲ کلاس درس، بزرگترین مجتمع فنی و حرفه ای در منطقه لشکر آباد، یک مدرسه ۱۲ کلاسه اتباع خارجه در منطقه بوستان و مجتمع فنی دخترانه در ناحیه یک آموزشی اهواز در دست ساخت هستند.

گمراوی اظهار داشت: به زودی تفاهم نامه ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه طرح سبز در شهرک برق اهواز منعقد می شود، برای تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام نیاز به حمایت مسئولان و نمایندگان داریم تا ساخت مدرسه در شهرستان اهواز سرعت بیشتری بگیرد.

دبستان دخترانه « هاشم موسی پور» با ۱۵ کلاس درس با همت خیر مدرسه ساز عدنان موسی پور و با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در منطقه کمپلو اهواز با حضور جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.