stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 442546
  • 25 تیر 1401 - 14:04
2

در فرآیند حذف ارز ترجیحی مجددا مردم تحت فشار انحصارگران قرار نگیرند

در فرآیند حذف ارز ترجیحی مجددا مردم تحت فشار انحصارگران قرار نگیرند
خوزستان - نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در فرآیند حذف ارز ترجیحی طی چرخه تامین کالای اساسی، نباید انحصارگران مجددا مردم را بیش از این تحت فشار تورم قرار دهند.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا ورناصری عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلیت اهتمام وکلای مردم در این مجلس همسو با مصادیق سند تحول دولت سیزدهم بر آن است که انسجام مجلس و دولت در قالب مجموعه ای هماهنگ به دور از افراط و تفریط منجر به تحقق عدالت سرزمینی شود.

وی با بیان اینکه ما رئیس جمهور را از جنس صداقت و جهاد می دانیم، تصریح کرد: سلوک برادرانه مجلس یازدهم در همراهی ایشان و کابینه با هدف بهبود معیشت مردم تدوام خواهد داشت، لکن ضروری است با استناد به اصل ۱۳۴ قانون اساسی با ترمیم کابینه وزرایی که علیرغم پیگیری های بی وقفه من و همکاران عملکرد جهادی متناسب با حجم مشکلات مردم ندارند، کنار گذاشته شوند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش‌های ما خادمین ملت برای رفع محرومیت‌ها همسو با دولت است، اما گاهی پیگیری‌ها و تذکرات ما که مطالبات مردم است توسط برخی وزرای رئیس جمهور شنیده نمی شود یا در حد مصوبات بی تحقق و وعده‌های بی‌عمل باقی می‌ماند، در این مورد باید شخص رئیس جمهور در راستای تداوم اهتمام بر خدمت خالصانه با محوریت ارتقای عملکرد مردم محور، رسیدگی کنید.

ورناصری با تاکید بر لزوم توسعه نظارت در روند تصمیم دولت جهت بازتوزیع یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: در فرآیند حذف ارز ترجیحی طی چرخه تامین کالای اساسی، مجددا نباید انحصارگران مردم را بیش از این تحت فشار تورم قرار دهند.

وی همچنین بر تحقق نهایت بهره از دیپلماسی اقتصادی و پاسخ کریمانه به اعتماد مردم تاکید کرد و گفت و کاهش بیکاری، توجه به حقوق بازنشستگان، پرهیز از فشار مالیاتی به اصناف، تنوع بخشی به بسته های معیشتی- حمایتی، اجرای سریع قانون رتبه بندی معلمان، مشکلات مسکن و دارو، افزایش افسار گسیخته قیمت ها، کنترل قیمت و کیفیت خودرو و رفع سایر مشکلات ملت نجیب ایران را خواستارشد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن تشکرا ز سفرهای استانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نظارت بر تحقق مصوبات استانی دولت به ویژه در مناطق کمتر برخوردار باید با جدید بیشتری پیگیری شود و وزرایی که به همراه رئیس جمهور به استان‌ها سفر می‌کنند باید پاسخگوی تعلل در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور باشند.

ورناصری یادآور شد: مردم خوزستان به دلیل درک بصیرانه شرایط حساس کشور با شکیبایی حجم عظیمی از معضلات ناشی از سوء تدابیر پیشین را تاب آوردند. به عنوان نماینده چهار شهرستان کمتر برخوردار از طرف مردم استان و حوزه انتخابیه از شما می خواهم توجه جدی تری به مدیریت کلان استان استراتژیک خوزستان داشته باشید و با اتخاذ تدابیر لازم در داخل و خارج از کشور معضل ریزگردها، تحقق طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، تنش آبی، مشکلات بهداشتی و درمانی، معضل بیکاری جوانان، ممانعت از انتصاب غیر بومی ها، احداث پتروپالایش ها و زیرساخت های مواصلاتی را به عنوان مهمترین مطالبات مردم مورد توجه قرار دهید.

نماینده مردم مسجدسلیمان با اشاره به اینکه مردم استان‌های کمتر برخوردار توقع دارند که در برنامه های توسعه ای کلان مورد توجه ویژه واقع شوند و از دهه‌ها محرومیت رهایی یابند، گفت: بایسته است در فرایند طراحی و تدوین برنامه توسعه هفتم، علاوه بر تکلیفی بودن دارای اهداف کمی، قابل اجرا و منطبق با سیاست های ابلاغی و اسناد بالادستی باشد و با لحاظ شاخص های آمایش سرزمینی ظرفیت های بالقوه ای که در استان های ثروتمند اما توسعه نیافته بر برنامه های پیشین توسعه لحاظ نشده، احصاء و بهره برداری گردد، در غیر این صورت مجددا تحقق فقط ۳۰ درصدی برنامه های توسعه کلان به جز اتلاف وقت مجلس و منابع کشور هیچ برآیندی نخواهد داشت.

ورناصری در پایان خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: مستحضرید که رئیس جمهور آمریکا در سفر به خاورمیانه در چشم اندازی همکاری مشترک با رژیم کودک کش اسرائیل و بعضی کشورهای عربی به تشکیل و رهبری ائتلاف های خیال پردازانه در منطقه پرداخته است که باید با عملکرد انقلابی، توازن واقع بینی در این رابطه آینده نگری داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.