stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 442173
  • 18 تیر 1401 - 20:08
0

عرضه ۲۰ درصدی مرغ تولیدی زنده در خوزستان

عرضه ۲۰ درصدی مرغ تولیدی زنده در خوزستان
مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: بین ۱۸ تا ۲۰ درصد تولید مرغ در استان به طور غیر مجاز و به صورت زنده عرضه می شود.
قلم | qalamna.ir :

مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری گفت:در سال ۹۹ برخورد جدی با مرغداران برای جلوگیری از زنده فروشی انجام گرفت که نتیجه خوبی در بازار داشت اما باعث کاهش جوجه ریزی شد به همین منظور این فشار کاهش یافت.

وی گفت: یکی از راه های افزایش عرضه مرغ کشتار روز جلوگیری از زنده فروشی مرغ است چرا که عرضه زنده مرغ کشتار روز غیر بهداشتی است و باید این آگاهی در بین مردم ایجاد شود که به این روش مرغ خریداری نکنند.

وی با اشاره به اینکه فردا به مناسبت عید سعید قربان کشتارگاه های استان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ باز هستند ادامه داد: در شهرستان ها نیز که از طرف شهرداری مکانی را برای کشتار دام در نظر گرفتند ۴۵ اکیپ سیار و۵۲ اکیپ ثابت  و با حضور ۴۵ دکتر دامپزشک‌ فعالیت میکنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ نفر بازرس در اهواز از وضعیت کشتار بازرسی خواهند داشت افزود: هشت جایگاه برای کشتار دام در اهواز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بیماری خطرناک تب کریمه کنگو با مصرف گوشت غیر بهداشتی در کشتار غیر مجاز منتقل می شود به همین منظور از مردم خواستاریم در مکان هایی که دامپزشکی مشخص کرده دام را کشتار کنند.

وی در ادامه افزود: فیلمی در خصوص یک‌ مغازه در فضای مجازی اهواز پخش شد که یک قصابی ۲ راس دامی که کشتار غیر مجاز داشته وارد مغازه خود کرده است.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان اظهار داشت: بلافاصله حکم قضایی برای این این قصابی گرفته شد و مشخص شد این قصابی لاشه بزغاله را کشتار غیر مجاز کرده بود. 

کنار کوهی اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر به دلیل اختلافاتی که در کشتارگاه های دام سنگین در استان بود با کمبود کشتار دام مواجه شدیم که مجبور شدیم از استان های دیگر گوشت وارد کنیم .

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه جمع آوری کشتار غیر مجاز  دام از دغدغه مردم و مدیران مربوطه است افزود: دامپزشکی به  تنهایی نمی تواند با این تخلف مبارزه کند و دستگاه قضا هم باید کمک کند.

در خوزستان ۸۰۰ واحد تولیدی مرغ وجود دارد که به طور متوسط ۲۰۰ تن مرغ کشتار می کنند  این در حالی است که نیاز استان به این کالا ۴۰۰ تن در روز  است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.