stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 442003
  • 16 تیر 1401 - 18:54
1

لاوروف: موضع غرب، مقامات اوکراین را به نقض توافق صلح تحریک می‌کند

لاوروف: موضع غرب، مقامات اوکراین را به نقض توافق صلح تحریک می‌کند

وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) مذاکراتی با همتایان چینی و ترکیه‌ای خود در جزیره بالی اندونزی داشت.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از اسپوتنیک، این مذاکرات در جزیره بالی اندونزی انجام شد که در آن، امروز نشست‌های وزرای خارجه کشروهای گروه بیست آغاز می‌شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با وانگ یی، وزیر خارجه چین و سپس با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفتگو کرد.

«سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد موضع غرب، مقامات اوکراین را به نقض توافق صلحی که پیشتر حاصل شد، تحریک می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از نشست لاوروف با «مولود چاووش اوغلو»، همتای ترکیه‌ای وی در حاشیه دیدار وزرای امور خارجه جی ۲۰ تصریح کرد: در این دیدار درباره موضوعات بین المللی و منطقه‌ای با تمرکز بر وضعیت اوکراین تبادل نظر شد و لاوروف تاکید کرد که موضع غرب در حمایت نظامی بیشتر از کی‌یف، مقامات اوکراین را به عقب‌نشینی از توافقات صلح واداشته است؛ توافقاتی که پیشتر به دست آمده بود.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است، لاوروف و چاووش اوغلو در ادامه درباره همکاری مسکو و آنکارا در دریای سیاه در چارچوب سازوکارهای چند طرفه رایزنی و بر اهمیت افزایش هماهنگی میان نهادهای دیپلماتیک و نظامی به منظور تضمین سلامت غیر نظامیان و فعالان اقتصادی در اوکراین از جمله اتباع خارجی تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای دیدار میان لاوروف با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.