stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 441954
  • 15 تیر 1401 - 19:55
0

پیام تبریک استاندار کرمانشاه به‌ مناسبت روز قلم

پیام تبریک استاندار کرمانشاه به‌ مناسبت روز قلم
کرمانشاه - قلمنا - بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در پیامی روز قلم را به اهالی فرهنگ و ادب، نویسندگان، شعرا، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و فعالان حوزه فرهنگ و رسانه تبریک گفت.
قلم | qalamna.ir :

مشروح پیام استاندار کرمانشاه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ن والقلم و مایسطرون
الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت…

بی شک هر نوع رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش، معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد. قلم، زبان عقل، احساس و معرفت و بیان کننده فکر، اندیشه و شخصیت صاحب آن است. به تعبیری می توان گفت که قلم، زبان دوم انسان هاست.

اصحاب قلم و نوشتن، می توانند نسل هایی را در سراشیبی های انحراف به سقوط بکشانند یا تعالی ملت ها را رقم بزنند و با روشنگری، پیگیری دغدغه ها، اطلاع رسانی و مطالبه گری باعث پیشرفت و جلوگیری از رسوخ فساد در جامعه شوند.

در جهان کنونی، نویسندگی مقامی شامخ را در فرهنگ ملت ها داراست و پیشرفت کلیه مبانی تمدن از مذهب و علم تا سیاست و هنر و اخلاق، بر محور تألیف و تصنیف و نگارش دور می زند. 

و البته نباید یادمان برود که چه دست هایی قلم شده تا قلم در دست پاکان قرار بگیرد و چه بسیار نویسندگان شجاع که شهید قلم شده اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهدای قلم، روز بزرگداشت قلم، روز حرمت، منزلت و قداست قلم و پاسداشت اصحاب قلم را خدمت تمامی اهالی فرهنگ و ادب، نویسندگان، شعرا، روزنامه نگاران، خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه و مطبوعات استان که با قلم خود قدمی برای توسعه و پیشرفت سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی برمی دارند، تبریک عرض می نمایم و امید دارم همواره قلم های این عزیزان در راه خدمت به خلق و تعالی فرهنگ و اندیشه بزرگ کرمانشاه و ایران اسلامی، جاودان و پایدار بماند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.