stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 441909
  • 15 تیر 1401 - 18:53
1

ائتلاف شیعیان عراق، المالکی را نامزد نخست‌وزیری می‌کند/تهدید العامری به خروج از روند سیاسی

ائتلاف شیعیان عراق، المالکی را نامزد نخست‌وزیری می‌کند/تهدید العامری به خروج از روند سیاسی

درحالی که یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از معرفی رئیس ائتلاف “دولت قانون” به عنوان نامزد نهایی این چارچوب برای تصدی پست نخست‌وزیری آتی عراق خبر داده، اخباری نیز مبنی بر مخالفت ائتلاف “الفتح” با این گزینه منتشر شده است.

قلم | qalamna.ir :

یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (به جز جریان صدر) در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد که رهبران این چارچوب و هم‌پیمانان آن در نشست آتی خود نوری المالکی، رئیس ائتلاف “دولت قانون” را رسما به عنوان نامزد چارچوب هماهنگی برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق معرفی خواهند کرد.

این منبع گفت: احتمال داده می‌شود که رهبران چارچوب هماهنگی در روزهای آتی جلسه مهمی را برای گفت‌وگو درباره پرونده‌های مختلف؛ از جمله معرفی نامزدهای ریاست دولت آینده برگزار کنند و المالکی به عنوان نامزد رسمی چارچوب معرفی شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که قرار است برگزار شود همچنین امضای نمایندگان چارچوب برای برگزاری جلسه پارلمان با حد نصاب کامل پس از تعطیلات عید قربان و تشکیل فراکسیون اکثریت و همچنین تعیین رئیس جمهور جمع‌آوری خواهد شد.

طبق گفته این منبع، تحرکات سیاسی در داخل چارچوب هماهنگی شیعیان برای تشکیل دولت شدت گرفته است.

در همین حال، یک منبع در ائتلاف الفتح نیز به شفق نیوز گفت: هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و سازمان بدر به رهبری چارچوب هماهنگی اعلام کرده است که اگر مشخصات و شرایط نامزد نخست‌وزیری عراق مورد توافق قرار نگیرد، ممکن است وی در دولت جدید مشارکت نکند.

این منبع گزارش داد: فراکسیون پارلمانی “بدر” به چارچوب هماهنگی اعلام کرده است که ازجمله شروط نامزد این چارچوب برای تصدی پست نخست وزیری این است که وی باید مورد قبول فراکسیون‌های سنی، کُرد و به ویژه جریان صدر علی‌رغم خروج آن از روند سیاسی باشد.

منبع مذکور در ادامه همچنین اعلام کرد: اگر هیئت عمومی چارچوب هماهنگی بر سر شخص نخست‌وزیر به توافق دست نیابد فراکسیون بدر که به تنهایی ۱۶ کرسی از مجموع ۳۴ کرسی ائتلاف الفتح را در پارلمان به خود اختصاص داده است، ممکن است که به جریان صدر ملحق شده و از روند سیاسی عراق خارج شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.